Job Shadowing dintre del projecte Erasmus+

Avui comencem el Job Shadowing dintre del projecte Erasmus+ amb l’associació d’escoles Francisco de Holanda a Guimeraēs, Portugal.

Durant el primer dia ens han ensenyat les instal·lacions i explicat el funcionament del centre.  També hem pogut assistir a una classe de Batxillerat artístic i per la tarda hem tingut una reunió amb el director del centre de formació del professorat. Aquí us deixem un petit recull de fotos. Demà més!!

Seguim aprenent dels nostres company@s portuguesos. Avui hem observat una sessió d anglès i de llengua portuguesa on han treballat el projecte Etwinning de manera col·laborativa.

Per la tarda ens hem entrevistat amb la psicòloga del centre i amb la coordinadora de formació d’adults.

També hem visitat el German Club.

Sabíeu que …..

….és obligatori estudiar fins els 18 anys a Portugal

…les sessions de Batxillerat són d’ 1h 30m

Aquesta tarda hem assistit a una classe de biologia del 10é curs de la branca científico-tecnològica.

Els alumnes han pogut fer un experiment  durant els 125 minuts de la sessió, seguint les pautes del professor.

Sabíeu que….

…els alumnes de batxillerat assisteixen a classe 2 tardes a la setmana

…treballen més amb llibres i apunts en paper que no amb l’ordinador

Avui hem anat a fer observació a les classes de secundària del Egas Moniz. Ens han explicat com funciona el centre i hem assistit a una classe de llengua portuguesa i francesa. També hem estat amb els alumnes de SIEI on ens han explicat com es treballa la inclusió a les aules.

L’últim dia a Guimaraēs ha estat marcat per una vaga dels treballadors PAS del centre. Nosaltres hem tingut l oportunitat d’entrevistar-nos amb l encarregada de la SIEI dels alumnes de 10è,11è i 12è curs, equivalent al nostre Batxillerat.

Moltes gràcies per l’acollida a l’Helena i la Rosalina i a tot@s els professors/es per ensenyar-nos i explicar-nos com funcionen i treballen. Ara farem un període de reflexió amb tot el que hem vist i après, i esperem poder implementar a la nostra feina diària les propostes que prepararem.

Cristina, Cinta i Mònica