Aprenentatge i Servei – Millorem la convivència

Dins de l’optativa “Millorem la convivència” que desenvolupem a l’Institut Gorgs, els alumnes de 3r d’ESO fan de monitors en habilitats socials als alumnes de 1r d’ESO del centre.

Els alumnes de 3r posen en marxa diferents dinàmiques o tallers, durant les sessions de tutoria, per treballar les competències emocionals, socials i la gestió de conflictes.

Aquesta activitat està emmarcada dintre de les experiències d’Aprenentatge Servei, activitats complexes que integren el servei a la comunitat amb l’aprenentatge de continguts, competències, habilitats o valors.

La nostra experiència, els quatre cursos que portem treballant amb aquesta metodologia, ha estat molt satisfactòria per part de tots els que han col·laborat en el projecte. Aquest curs hem volgut fer-ho dins l’Institut amb l’objectiu de treballar per la millora de la convivència al centre.

Mitjançant el desenvolupament de les competències emocionals, l’alumnat aprèn a emprar diverses estratègies emocionals com la regulació emocional, l’assertivitat, l’empatia, la resolució de conflictes…

Els objectius que volem aconseguir són:

•    Desenvolupar competències personals, especialment habilitats socials.
  •    Fomentar el protagonisme de l’alumne en el seu aprenentatge a partir de la pròpia experiència i la implicació en el projecte de centre.
  •    Treballar valors, comportaments, actituds, com el respecte a l’altre, la iniciativa personal i el compromís.
  •    Enfortir les competències emocionals com a prevenció dels factors de risc, la falta de motivació i  els conflictes.

L’experiència està sent molt satisfactòria per als alumnes, tant els que reben com els que porten a terme els tallers. Ha esdevingut una pràctica intensiva i vivencial, que ha incidit en la responsabilitat individual, els valors, habilitats socials i personals, l’autonomia i la socialització del tot l’alumnat de 1r i 3r d’ESO.