Acollida d’alumnat nouvingut i ensenyament inicial de la llengua vehicular (suport lingüístic)
El centre té definit un protocol d’actuacions per tal de facilitar la incorporació de l’alumnat nouvingut al centre . Aquest protocol és compartit pel professorat del centre. Disposem d’una aula d’acollida amb materials adaptats i una tutora responsable de l’aprenentatge inicial de la llengua. Així mateix tenim elaborat un model de PI per tal d’ordenar els aprenentatges de l’alumne nouvingut i facilitar el seu pas a l’aula ordinària.
En quant a l’avaluació, els criteris i els instruments queden recollits al PI de cada alumne/a.
El professorat del centre ha arribat a una sèrie d’ acords en relació a l’atenció de l’alumnat estranger que estan recollits al document sobre avaluació i que estan recollits als diferents Departaments.
OBJECTIUS del suport lingüístic
- Assignar un/a professor/a del centre com a tutor/a d’acollida i/o suport lingüístic amb el perfil adequat per desenvolupar les funcions corresponents.
- Adequar, si s’escau, els documents de centre a la realitat sociolingüística i sociocultural en els aspectes relacionats amb l’acollida i la capacitació lingüística de l’alumnat de procedència estrangera.
- Tenir nomenat un/a coordinador/a de llengua, interculturalitat i cohesió social (LIC) de centre o assignar específicament a algun membre de l’equip directiu la tasca de coordinació i seguiment d’aquests recursos.
- Promoure la participació del professorat en les sessions de formació i assessorament.
- Definir estratègies específiques per a l’atenció a l’alumnat nouvingut i per a l’alumnat de procedència estrangera, no castellanoparlant, que necessiti suport lingüístic per seguir el currículum ordinari..
- Vetllar per la coherència del pla individualitzat de l’alumnat nouvingut i de l’alumnat de procedència estrangera, no castellanoparlant, que necessita suport lingüístic perquè l’avaluació processual i final s’hi adeqüi.
- Garantir la coordinació i un sistema de traspàs d’informació efectiu entre els diferents professionals que intervenen en l’educació de l’alumnat nouvingut i de l’alumnat de procedència estrangera, no castellanoparelant, que necessita suport lingüístic.