3rESO sortida TV3

Els alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Domènec Perramon han anat de sortida als estudis de TV3.

Aquest curs a les matèries de català i castellà, que s’engloben dins del Tractament integrat de les Llengües (TIL), estem treballant els diferents gèneres periodístics que esdevindran un projecte informatiu que realitzarem a classe.

Per tal de conèixer millor els procediments que es porten a terme abans d’una gravació, vam visitar els estudis de TV3 en Sant Joan Despí.

Allà vam visitar els platós on es realitzen les gravacions dels programes i vam aprendre com s’organitzen a les redaccions. A llarg de la visita vam descobrir les unitats mòbils que es desplacen al lloc dels fets, els magatzems on es creen els decorats i les caracteritzacions dels personatges del súper3.

Mentre la meitat dels alumnes feien la visita, l’altra meitat, que esperava per entrar, va aprofitar per preparar una notícia audiovisual de la sortida de manera cooperativa que inclouran dins del seu projecte informatiu.

La sortida ha estat molt ben valorada per l’alumnat i els professors acompanyants. Vam passar un matí diferent i ara ja tenim més eines per desenvolupar el projecte informatiu.