Bisbe la ciència!!!!!

Des del Departament de Ciències ens agradaria fer un recull del que ha estat la setmana de la ciència 2019 al Bisbe Berenguer.

Divendres, 8 de novembre

L’alumnat de 3r ESO assisteix al programa INspiracy de BCNspiracy.

El dia transcorre entre monòlegs de joves científics, com ara la xerrada “Mama, vull ser científica” i es fa la visita al nou museu de Cosmocaixa, explorant tots els racons científics.

Des de l’11 al 15 de novembre

Al llarg de tota la setmana de la ciència, els alumnes s’han convertit en científics, presentant les seves troballes sobre diferents temes científics, com ara els nanotubs, el grafè, els polímers, les tècniques espectroscòpiques i electroquímiques d’anàlisi. Els alumnes de l’ESO van poder descobrir més sobre les illes de plàstics, l’efecte hivernacle, la pluja àcida, o la física en el fútbol…

Dimarts, 12 de novembre

Ens visita el científic Raphael Pfattner per parlar-nos sobre “¿Qué es la electrónica de plástico y qué podemos hacer con ella?”

És dins del Projecte de RECERCONNECTA, més concretament “Pessics de Ciència”  de l’Ajuntament de l’Hospitalet, que s’aconsegueix posar en contacte a joves científics amb l’alumnat de Batxillerat; un fet que, a més a més,  resulta interessant perquè dona idees per triar un tema d’investigació pel TR (Treball de Recerca) i en facilita el treball mitjançant la col·laboració amb la universitat.

Enllaç: www.pessicsdeciencia.blogspot.com

Dimecres, 13 de novembre

L’alumnat de Batxillerat CientíficoTecnologic, sota l’organització del departament de Tecnologia del Bisbe, visita la Central Nuclear de Vandellós I

Divendres, 15 de novembre

Es va concloure la setmana amb la visita d’una última científica. En aquest cas va ser l’Edilene Pereira, d’origen portuguès, qui va explicar als alumnes de 1r Btx, temàtiques tan actuals com el canvi climàtic, l’anàlisi del cicle de vida dels productes per tal que siguin més sostenibles i el tipus de productes agrícoles que ella estudia.

Aquesta activitat també estava inclosa en el projecte RECERCONNECTA, concretament associada al Servei de Projectes Europeus i Internacionals, dins l’Àrea d’Internacionalització.

Pensem que ha sigut un primer tastet científic…, us agradaria repetir-ho al curs vinent?