FORMACIÓ VIRTUAL AJUDEM A ESTUDIAR

Aquest divendres farem una formació virtual (videoconferencia) per poder ajudar als nostres fills i filles a estudiar. Els interessats ens heu d’enviar un correu amb el tema FORMACIÓ AJUDEM A ESTUDIAR a l’adreça afabarnacongres@gmail.com amb el vostre nom, el del vostre fill i/o filla i curs que està fent, opcional el nº de telèfon movil . Us enviarem l’enllaç per fer la connexió responent al vostre correu.

La formació es farà per la plataforma Google Meet, per tant haureu de tenir l’aplicació i una connexió a internet per fer-la.

Divendres 4/12/2020 18:30-20:30

AJUDEM-LO A ESTUDIAR. AJUDEM-LO A APRENDRE

Amb la formació “Ajudem-lo a estudiar, ajudem-lo a aprendre” donarem un seguit de pautes als pares i mares dels alumnes entre 1er ESO i 2º Batxillerat, per tal que puguin ajudar i acompanyar als seus fills a generar més motivació/interès per aprendre i uns millors hàbits d’estudi.

SESSIÓ PRESENCIAL (VIDEOCONFERENCIA)

Durant la sessió presencial es tocaran els següents aspectes:

– Aspectes actitudinals: quina és la postura del meu fill/a en front l’estudi? Te clar el missatge de perquè ha d’estudiar? Creu que només és per tenir coneixements? Sap el que demanda d’ell la societat/mercat laboral i les aptituds que es busquen? Sap aprendre a aprendre?

– Aspectes organitzatius: on estudia? Quin és el seu ambient d’estudi? Es planifica l’estudi? Com ho fa? Quina/s eines fa servir?

– Aspectes metodològics: Com desgrana allò que llegeix per convertir-ho en aprenentatge?  Quines tècniques d’estudi fa servir? Com memoritza?

– Aspectes “d’higiene mental”: Quantes hores dorm? Sap perquè és important dormir? Quin és el seu estat emocional? Sap identificar/gestionar els nervis i l’estrès? Sap com impacta això en l’eficàcia de l’estudi? Sap regular els seus impulsos / distraccions (mòbil, menjar, etc)?

Es destinarà una estona final a aclarir dubtes i compartir situacions concretes.

Al final de la sessió els assistents rebran un qüestionari d’autoavaluació per tal que el complimentin juntament amb el seu fill i es marquin varis compromisos/reptes de millora d’hàbit d’estudi per treballar durant la setmana.

SETMANA D’ACOMPANYAMENT

Durant la setmana farem un acompanyament grupal amb whatsapp (tot/es compartirem les dificultats/avenços en aquesta pràctica, tot compartint aquelles bones pràctiques que ens funcionen).

Nota: aquelles persones que vulguin participar en el seguiment hauran de facilitar el seu mòbil i donar el seu consentiment per escrit conforme se’n pot fer ús per la formació (caldrà omplir un formulari que se’ls farà arribar per correu).

Este viernes haremos una formación virtual (videoconferencia) para poder ayudar a nuestros hijos e hijas a estudiar. Los interesados nos deben enviar un correo con el tema  FORMACIÓ AJUDEM A ESTUDIAR   a la dirección afabarnacongres@gmail.com con su nombre, el de su hijo y / o hija y curso que está haciendo, opcional el nº de teléfono móvil . Le enviaremos el enlace para la conexión respondiendo a su correo. La formación se hará por la plataforma Google Meet, por tanto debe tener la aplicación y una conexión a internet para hacerla.

Viernes 04/12/2020 18:30-20:30

AJUDEM-LO A ESTUDIAR. AJUDEM-LO A APRENDRE

Con la formación “AJUDEM-LO A ESTUDIAR. AJUDEM-LO A APRENDRE” daremos una serie de pautas a los padres y madres de los alumnos entre 1º ESO y 2º Bachillerato, para que puedan ayudar y acompañar a sus hijos a generar más motivación / interés para aprender y unos mejores hábitos de estudio.

SESIÓN PRESENCIAL (VIDEOCONFERENCIA)

Durante la sesión presencial se tocarán los siguientes aspectos:

– Aspectos actitudinales: cuál es la postura de mi hijo / a en frente del estudio ¿Tiene claro el mensaje de que debe estudiar? ¿Cree que sólo es para tener conocimientos? ¿Sabe lo que demanda de él la sociedad / mercado laboral y las aptitudes que se buscan? ¿Sabe aprender a aprender?

– Aspectos organizativos: ¿Donde estudia? ¿Cuál es su ambiente de estudio? ¿Se planifica el estudio? ¿Cómo lo hace? ¿Qué herramientas utiliza?

– Aspectos metodológicos: ¿Como enumera lo que lee para convertirlo en aprendizaje? ¿Qué técnicas de estudio utiliza? ¿Cómo memoriza?

– Aspectos “de higiene mental”: ¿Cuántas horas duerme? ¿Sabe por qué es importante dormir? ¿Cuál es su estado emocional? ¿Sabe identificar / gestionar los nervios y el estrés? ¿Sabe cómo impacta esto en la eficacia del estudio? Sabe regular sus impulsos / distracciones (móvil, comida, etc)?

Se destinará un rato final a aclarar dudas y compartir situaciones concretas.

Al final de la sesión los asistentes recibirán un cuestionario de autoevaluación para que el cumplimenten junto con su hijo y se marquen varios compromisos / retos de mejora de hábito de estudio para trabajar durante la semana.

SEMANA DE ACOMPAÑAMIENTO: Durante la semana haremos un acompañamiento grupal con whatsapp (todo/as compartiremos las dificultades/avances en esta práctica, compartiendo aquellas buenas prácticas que nos funcionan). Nota: aquellas personas que quieran participar en el seguimiento deberán facilitar su móvil y dar su consentimiento por escrito conforme se puede hacer uso para la formación (habrá que rellenar un formulario que se les hará llegar por correo).

AFA BARNA-CONGRÉS

afabarnacongres@gmail.com