Comunicat a les families

Benvolgudes famílies,

El claustre de l’Institut Barcelona Congrés ens volem adreçar a vosaltres i al nostre alumnat per tal d’acompanyar-vos en aquests dies de confinament.

Per aquest motiu i veient que la situació de confinament s’allargarà després de Setmana Santa volem explicar-vos com ens organitzarem durant aquest dies:

Durant aquesta setmana el professorat del centre repartit en tutories i cotutories s’ha posat  en contacte amb vosaltres i els vostres fills per tal de poder fer un seguiment individualitzat de cada un dels nostres alumnes. Aquest professor serà el referent per a l’alumne després de Setmana Santa i tindrà un contacte setmanal via correu electrònic o telèfon.

Del 3 al 14 d’abril és període de vacances i per tant el professorat no donarà feina.

ESO:

A partir del dimarts 14 abril i cada dimarts es penjaran les feines de la setmana en el classroom de la classe. Les tasques seran avaluables, però tenint sempre en compte la situació i característiques de cada alumne i atenent sempre a les seves circumstàncies personals i acadèmiques.

Els alumnes han d’anar fent les feines al llarg de la setmana i tenir-les completades el dilluns. El professor-tutor farà aquest seguiment però també comptem amb la vostra ajuda per fer-ne el seguiment. Per aquesta raó us enviarem per correu setmanalment la relació de feines de la setmana.

BATXILLERAT:

A partir del dimarts 14 abril a l’alumnat se li encarregaran periòdicament les tasques a fer , com a mínim un cop a la setmana.

Les tasques s’avaluaran regularment i es comunicarà la qualificació a l’alumnat de manera diversa (o per diferents canals) en funció del tipus de tasca.

Es mantindrà contacte per part de la persona que el/la tutoritzi (tutora o co-tutora) i en el cas d’aquelles persones amb un rendiment i dedicació insuficient també contactarà amb la família d’aquell alumnat que sigui menor d’edat.

També durant aquesta setmana haureu rebut per correu l’informe de notes de la segona avaluació.

A part de les activitats d’aprenentatge us volem donar alguns consells per a aquests dies que ens hem d’estar a

casa. Són petits detalls que pretenen fer-vos més fàcil el dia a dia: alguns ja els feu, en d’altres de vegades no hi pensem però són importants per fer-nos sentir millor.

Per al nostre alumnat,

• Fes-te un horari setmanal que combini franges d’activitats físiques i mentals, lúdiques i escolars, d’un màxim de dues hores cada franja.

• El mòbil i l’ordinador ens mantenen connectats però també ens aïllen: regula’n el seu ús. El millor és reservar franges horàries amb mòbil o sense. I si jugues a l’ordinador o a la tauleta tàctil, no et passis, regula’n també les estones.

• Procura mantenir les hores d’anar a dormir i llevar-te: no vagis a dormir més tard del compte (ara durant el dia tens temps per a tot) i desperta’t a una hora raonable.

• Esmorza, dinar, berena i sopar en companyia, si pot ser. És el millor moment per compartir com estem, què farem, etc., amb els de casa.

• El millor moment per fer les tasques escolars és al matí, després d’haver-te dutxat i esmorzat.

• Encara que no puguis sortir de casa, vesteix-te igualment, posa’t còmode, però el pijama reserva’l per anar a dormir.

• Queda de tant en tant amb els companys i amics per fer videotrucades regulars (pots incorporar-ho a l’horari). Si hi ha algú de qui fa dies no en saps res, envia-li un missatge, pregunta-li com està, etc. Cuidem-nos entre totes i tots.

• Fes activitat física cada dia: és imprescindible que et mantinguis actiu. Encara que tinguis poc espai, qualsevol racó és apte per fer exercicis i estirament físic.

• Reserva’t una estona de lectura cada dia a l’horari. Segur que a casa tens llibres, còmics, etc., que encara no has pogut llegir.

Mentre romanem a casa et seguim en la distància, i et trobem a faltar 😉

Us regalem el visual thinking que perquè tingueu en compte aquests consells que us donem amb el cor a la mà.

Bon confinament,

Claustre Institut Barcelona Congrés