Taller reacciona

Confia en ti from Taller de Cinema on Vimeo.

“Solidaritat, cinema, aprenentatge, servei, empatia i pluridisciplinaritat, fan de Reacciona Europa una experiencia cultural, artística, pedagògica i social única”

Reacciona Europa és el naixement d’una xarxa europea, basada en un model d’èxit amb 6 anys d’experiència. Implica el desenvolupament d’una activitat cultural, artística i d’interès social, consistent a possibilitar que cada grup classe europeu d’alumnes de 3r i 4t d’ESO realitzi una obra audiovisual fruit d’una demanda específica d’una ONG, per a un objectiu de cooperació i solidaritat.

Culturalment Reacciona Europa parteix del constat de la importancia capital del llenguatge audiovisual en el mon contemporani. Parteix també del constat que els joves son grans consumidors de tot tipus d’imatges audiovisuals. Reacciona Europa possibilita als joves l’accès a l’eina audiovisual per passar de ser espectadors a creadors. L’experiencia del projecte constata també una retroalimentació: dominar l’eina audiovisual com a creadors, implica una presa de consciència com a espectadors, valorant les possibilitats del mitjà i servint de defensa contra la seva manipulació. Empoderar els joves per dominar en comptes de ser dominats.

Pedagògicament Reacciona Europa te un sentit de servei: els joves participants realitzaran una obra audiovisual que és una comanda concreta d’una ONG. L’entitat presenta les seves necessitats davant la classe i es compromet a fer-ne un us dins del marc del seu funcionament real (presentacions, campanyes, web…). Aquest sentit de servei trenca amb el tradicional mon escolar i és altament motivador pels joves.

Reacciona Europa és una estructura cooperativa d’entitats europees que comparteixen objectius de cultura, educació i solidaritat. El projecte és conscient de la importància cultural, pedagògica i social que posseeix, i assumeix com objectius esdevenir centre de reflexió tant teòric com pràctic del projecte, així com plataforma d’expansió de l’activitat a Europa. – See more at: http://tallerdecinema.com/project/reacciona-europa/7#sthash.O6KOiBlt.dpuf