Small World Initiative

Aquest curs s’ha iniciat una prova pilot a Catalunya del projecte SWI (Small World Initiative), sorgit de la Universitat de Yale (EUA) el 2012.

Es tracta d’un projecte participatiu internacional dirigit a la comunitat educativa per a l’exploració de la diversitat microbiana en els sòls per descobrir microorganismes productors de nous antibiòtics. El nostre ha estat un dels 15 centres seleccionats i la proposta s’ha desenvolupat dins la matèria optativa de Biologia de 1r de Batxillerat, en col·laboració amb alumnes i professorat de microbiologia de la facultat de Veterinària de la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha estat una experiència de ciència ciutadana molt profitosa pels nostres alumnes.