Programa «Bojos per la ciència» i «Campus natura»

Elisabet Morey, Amin Oulad i Víctor Ramón Haro són 3 alumnes de batxillerat que han estat seleccionats en diferents programes d’excel·lència.

A continuació ens expliquen la seva experiència:

Víctor Ramón Haro

Què és i per què t’interessa aquest programa? M’interessa perquè crec que és una experiència que tothom hauria de tenir sobretot ara, amb la situació del canvi climàtic ja que aquest programa es basa en la conservació de la fauna i la flora.

Com vas conèixer el programa? El vaig conèixer gràcies al meu cap d’estudis que me´l va recomanar molt.

Et van assessorar des de l’institut? Sí, sobretot durant la inscripció

Quines assignatures relacionades amb el programa fas o has fet al nostre centre? He fet Biologia

Quina part del programa és la que més t’interessa? Que el programa estigui centrat en la biodiversitat catalana ja que ho tinc a prop, puc fer un impacte per a millorar l’ecosistema i a més puc veure-ho.

I per últim, si haguessis de convèncer a dos amics per fer aquest programa, quines raons els donaries per fer-ho? Primer els diría que assistir a aquest programa és un requisit mínim per a poder afrontar els reptes que tenim com a societat actualment i desprès els diria que és una oportunitat per a conèixer altres persones amb les mateixes inquietuds que tu.

Elisabet Morey

Què és i per què t’interessa aquest programa? És un programa científic per estudiants de batxillerat que pretén ajudar a joves científics a potencial el seu interés per temes com la química, la física, les ciencies de la natura, les IA… Jo vaig triar i vaig ser seleccionada pel curs de Química.

Com vas conèixer el programa? Aquest programa me’l va presentar la professora de Biologia, la Lluïsa.

Et van assessorar des de l’institut? Sí. Em van explicar el procés d’inscripció i em van ajudar a preparar l’entrevista personal.

Quines assignatures relacionades amb el programa fas o has fet al nostre centre? Actualment faig Química, Biología i Física.

Quina part del programa és la que més t’interessa? El que més m’interessa són les oportunitats que un curs així em pot oferir. Tenir accés a gent tant professional i a laboratoris de reconeixement mundial del camp de la química, és una cosa que l’institut no em podia oferir. També m’ha permès conèixer nois i noies de la meva edat amb els mateixos interessos i objectius que jo. Encara que no ho tinc cent per cent clar, aquest programa em permet encaminar-me una mica més de cara a la carrera que vull fer, que en el meu cas és Bioquímica.

I per últim, si haguessis de convèncer a dos amics per fer aquest programa, quines raons els donaries per fer-ho? Els explicaria que hi ha molts cursos diferents i probablement n’hi ha algun que els pugui interessar. A més, que encara que no els agafin el simple fet d’intentar-ho ja és un aprenentatge per si mateix i que cal aprofitar les oportunitats que se’ns presenten des de molt joves ja que tot acaba sumant de cara al teu futur acadèmic i laboral.

Amin Oulad

Què és i per què t’interessa aquest programa? Bojos per la ciència és un programa per incentivar la ciència i donar-li protagonisme, m’interessa des de fa dos anys perquè vull conèixer més la ciència a partir del tema que he escollit.

Com vas conèixer el programa? El programa el vaig conèixer gràcies al meu professor, Jesús Pedròs, ja que em va informar. Ell també va per participar-hi.

Quines assignatures relacionades amb el programa fas o has fet al nostre centre? Una de les assignatures relacionades amb aquest programa és Ciències del Món Contemporani.

Quina part del programa és la que més t’interessa? Una de les coses que més m’interessa és la sostenibilitat i les conseqüències que  pot tenir l’escalfament global.

I per últim, si haguessis de convèncer a dos amics per fer aquest programa, quines raons els donaries per fer-ho? Finalment, vull comentar-ho tant als amics com als joves que estan començant l’institut, i que els agradin els temes que et proposen al programa, ja que a partir d’aquí serà molt divertit i interessant.