Viatge de 2n de Batxillerat a Roma

Després d’acabar els exàmens trimestrals, els alumnes de 2n de batxillerat vam anar quatre dies a Roma per esbargir-nos, gaudir i aprendre. Des del moment que vam trobar-nos a l’aeroport del Prat fins que vam aterrar-hi no vam parar de riure i d’emocionar-nos, tant professors com estudiants, en un clima de sintonia absoluta.

Vam veure carrers sinuosos de llambordes pleníssims de gent que ens van fer exercitar la paciència per poder veure, per exemple, la Fontana di Trevi. Vam meravellar-nos als Museus Vaticans amb L’escola d’Atenes de Rafael i amb la Capella Sixtina de Miquel Àngel. Vam embadalir-nos a la Galleria Borghese contemplant les escultures més esplèndides de Bernini. Vam passejar pel Trastevere, pel gloriosíssim passat romà al Colisseu i al Fòrum i per tots els racons majestuosos de la ciutat eterna.

I, evidentment, vam menjar pasta, pizza i gelattos deliciosos amb amics de sempre i amb d’altres que vam conèixer durant aquells dies.

La història, l’art, la llengua, els costums, la gastronomia, la música, les palpitacions d’una ciutat i de les persones que l’habiten, són qüestions que difícilment es poden abastar i encabir dins els límits d’un llibre de text i de les parets d’una aula.

Aquests quatre dies a Roma ens han servit per adonar-nos que mai no podrem oblidar la nostra etapa a l’institut i que guardarem sempre un record preciós de quan caminàvem tan ben acompanyats en una de les ciutats més espectaculars del món.