Diagnosi

Eines utilitzades en la diagnosi

Per avaluar la maduresa digital del centre és imprescindible realitzar una diagnosi, amb, l’objectiu de fomentar la reflexió personal en relació amb l’ús de les tecnologies digitals per a la docència i l’aprenentatge.

En aquest sentit, l’institut ha fet servir l’eina SELFIE, desenvolupada per la Comissió Europea, que permet fer una fotografia de quin punt es troba actualment el centre en relació amb l’estratègia i la pràctica en l’ús de les tecnologies digitals d’ensenyament i aprenentatge.

L’anàlisi dels resultats obtinguts de la SELFIE serveixen per identificar i analitzar les fortaleses i les debilitats i crear un pla en relació amb l’ús de les tecnologies digitals per donar suport a l’aprenentatge, és a dir, per establir els objectius a assolir en l’àmbit digital.

En l’exercici d’autoreflexió amb el qüestionari SELFIE han participat els membres de l’equip directiu, el professorat (81% del claustre) i l’alumnat (56% d’alumnes).

Anàlisi de la situació del centre

A fi de seleccionar els aspectes a millorar es decideix establir el criteri per determinar els punts febles en 3,5 punts sobre 5. Tots aquells apartats que en l’enquesta SELFIE estiguin per sota d’aquesta puntuació es consideren punts febles de la CD de centre.

Punts forts i punts febles detectats en la diagnosi

Seguint el criteri anterior, els punts febles de la CD de centre són els següents:

• A4. Temps per explotar l’ensenyament amb tecnologies digitals.
  • B1. Avaluació del progrés en matèria d’ensenyament i aprenentatge amb tecnologies digitals.
  • B2. Debat sobre l’ús de les tecnologies digitals en el procés d’aprenentatge.
  • B3. Ús de les tecnologies digitals per col·laborar amb altres organitzacions.
  • D1. Necessitats de formació pel desenvolupament professional continu en matèria de tecnologies digitals.
  • G1. Ús de les tecnologies digitals per a l’avaluació dels alumnes.
  • G3. Ús de les tecnologies digitals per facilitar la retroalimentació amb l’alumnat.
  • G5. Ús de les tecnologies digitals per a la reflexió de l’alumnat.
  • G6. Ús de les tecnologies digitals per fer observacions en els treballs entre alumnes.
  • G8. Ús de les tecnologies digitals com a font de documentació de l’aprenentatge de l’alumnat.
  • H1. Pràctiques segures en l’ús de les tecnologies digitals.
  • H6. Reconeixement als treballs d’altres persones que l’alumnat troba a internet.
  • H7. Aprenentatge de llenguatges o codis de programació.

A fi de facilitar la concreció dels objectius s’estableixen quatre blocs de treball entorn dels eixos en què s’han detectat els punts febles de la CD de centre. Són els següents:

• Bloc B: COL·LABORACIÓ I XARXES
  • Bloc D: DESENVOLUPAMENT PERSONAL CONTINU