Implicacions ètiques en el Treball de Recerca

L’alumnat de 1r #batxillerat participa en nous tallers sobre les implicacions ètiques del Treball de Recerca.

Reflexionem sobre com les nostres decisions i accions afecten les altres persones i el medi ambient. L’ètica i els drets humans emergeixen en diferents moments de la investigació: Quin servei poden fer les recerques per millorar les condicions de vida? Quines aportacions fan per la justícia global? Com respectem els drets d’autoria? Són ètiques les preguntes que volem fer a l’entrevista? Com gestionarem el consentiment informat?El nostre experiment és respectuós amb el medi ambient? Tenim en compte la dignitat de les persones que col·laboren en la recerca? Com protegim la dignitat d’altres persones i cultures? Com retornem a la societat els resultats?

Durant la dinàmica l’alumnat debat, idea i comparteix com tenir en compte la dimensió ètica del treball de recerca perquè contribueixi a la defensa i protecció dels  drets humans  És una activitat de @SolidaritatUB, amb el suport de l’@ajelprat #Educació #EducaJustíciaGlobal #JustíciaGlobal #Recerca #Ètica

Marc Díaz i Planas

Recerca per a la Ciutadania Global