INFORMACIONS

HISTÒRIC:

• ERASMUS+ i eTWINNING

Un projecte eTwinning és un treball de col·laboració entre dos o més centres escolars europeus de països diferents sobre un tema acordat prèviament. La col·laboració es duu a terme a través d’una plataforma virtual i de l’ús de diferents eines web.

Els fundadors del projecte acorden la temàtica, la durada, l’alumnat que participarà en el projecte, el nombre de socis, el producte que desitgen obtenir, l’idioma de treball, les eines web que faran servir, etc.

Els projectes eTwinning impliquen una millora tant per al professorat com per a l’alumnat en les competències digital i comunicativa en llengües estrangeres. A més els projectes eTwinning aporten altres beneficis inherents com el desenvolupament de competències més generals relacionades amb el treball col·laboratiu, la negociació, el coneixement intercultural, etc.

Alguns d’aquests projectes podrien implicar mobilitat i convertir-se en projectes KA1 o KA2 del Programa Erasmus+.

En el curs 2016-2017 vam fer els projectes següents:

– “Taller Correspondencia/Atelier Correspondance” amb el Collège Jacques Prévert de París (França).

– “Lumière, moteur… ¡Acción!” amb el Collège Roland Garros de Niça (França).

– “Learning about life in England and Spain” amb Stockport (Regne Unit)

– “Knowing about each other better by writing letters” amb Brindisi i Mesagne (Itàlia) i Os Dürmanek (Croàcia)

En el curs 2017-2018 estem fent els projectes següents:

— “Taller Correspondencia/Atelier Correspondance” amb el Collège Jean-Lurçat de Brive-la-Gaillarde (França).

– “Lumière, moteur… ¡Acción!” amb el Collège Roland Garros de Niça (França).

– “Kansainvälinen Comunicación” amb la Säynätsalon Peruskoulu (Finlàndia)

2) PROGRAMES DE MOBILITAT

Des de l’Àmbit d’Idiomes del nostre centre ja s’han iniciat diversos projectes eTwinning des del curs 2015-2016 a les matèries de francès i anglès, amb centres escolars de França, Regne Unit, Itàlia… incorporant intercanvi físic d’alumnes i professors en alguns d’ells.

INTERCANVI DE FRANÇA

Concretament a la matèria de francès hem acordat un intercanvi amb el Collège Roland Garros de Niça (França) que es fa cada any amb els alumnes de 3r d’ESO que trien l’optativa de francès. L’intercanvi forma part d’un projecte eTwinning i inclou la mobilitat d’una setmana a Niça i una setmana a Sabadell dels alumnes i professors de la matèria d’ambdós centres.

INTERCANVI CATALUNYA-QUEBEC

Aquest any ens adherim per primer cop al programa d’intercanvi Catalunya-Quebec. El programa es dirigeix als alumnes de l’optativa de francés de 4t d’ESO amb gran motivació per perfeccionar aquest idioma. Els alumnes seleccionats reben a casa seva un alumne canadenc durant 3 mesos, i després marxen ells 3 mesos a Canadà a la regió del Quebec.

3) AUXILIARS DE CONVERSA

Des del curs 2015-2016 comptem amb el recurs d’auxiliars de conversa per a la matèria d’anglès.

El programa dels auxiliars de conversa fomenta el plurilingüisme i el coneixement d’altres cultures i altres formes d’entendre el món. La tasca educativa de l’auxiliar dóna suport lingüístic a les activitats programades d’aula, amb objectius comuns: el desenvolupament de les competències comunicatives i lingüístiques de l’alumnat. Els auxiliars estan presents a l’aula amb els professors, i donen un cop de mà en treballs de grup, per parelles, preparació d’exposicions orals; augmenten la incidència en la llengua oral a través de petits diàlegs, jocs de taula, petites lectures; col•laboren en l’elaboració de materials, i estimulen la competència comunicativa només amb la seva presència activa.

4) GEP

Durant 3 cursos hem estat un centre GEP (Grup d’Experimentació per al Plurilingüisme).

El Grup d’Experimentació per al Plurilingüisme es posa en marxa per assolir els objectius d’Europa 2020 vers la competitivitat europea, els principis d’internacionalització i d’èxit escolar de l’acord de govern,  i s’alinea amb els compromisos de qualitat del Marc per al plurilingüisme del sistema educatiu a Catalunya.

Entre altres actuacions hem incorporat l’anglès com a llengua vehicular en matèries no lingüístiques (com ara les matemàtiques, la física i química, la tecnologia o l’educació física).

Tot i que ja no estem oficialment dins del programa, estem mantenint aquesta “dinámica” en el centre i volem que sigui cada cop més extensiva, implicant més matèries i introduint la llengua francesa a part de l’anglès en matèries no lingüístiques.

NOTÍCIES DE L’ÀMBIT:

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *