THATQUIZ

Aquesta proposta didàctica va consistir en desenvolupar exàmens, previs a l’avaluació final de l’assignatura, on els alumnes podien practicar i assajar diferents preguntes similars a les que es podien trobar a la prova final. Aquest examen previ va tenir com a objectiu l’evolució formativa per informar l’alumnat dels coneixements adquirits fins aquell moment. A més va facilitar l’estudi de l’assignatura, ja que no consta d’un límit de temps per ser contestat i acaba sent un exercici mes de pràctica, excepte per aquells alumnes que volen un repte més elevat. Aquesta experiència d’innovació educativa es concep en un conjunt de procediments d’ensenyança formal i informal que es dirigeixen a canviar i millorar l’aprenentatge.

Un dels elements clau d’aquest tipus d’avaluació és la capacitat de proporcionar un feedback per ajustar el procés de millora dels resultats, de manera autodidàctica, perquè els alumnes puguin veure on s’han equivocat i aprendre dels seus errors. Aquest tipus d’avaluació no té com a objectiu primordial la qualificació de l’alumnat sinó ajudar-lo a aprendre i corregir errors i deficiències a temps per reorientar el procés d’adquisició de competències.

En resum alguns dels beneficis d’aquest tipus d’avaluació són:

1. Augmenta la motivació i implicació de l’alumnat sobre el procés d’aprenentatge.
  2. Informa l’alumne del seu progrés i nivell aprenentatge.
  3. Afavoreix un major rendiment acadèmic, especialment en alumnes amb baix rendiment.
  4. Facilita el tractament de la diversitat fent exercicis de diferents nivells.
  5. Detecta problemàtiques que es donen a l’aprenentatge.
  6. Proposa decisions sobre propers passos per corregir i millorar activitats.
  7. Reorienta objectius, etc.
  8. Eina de fàcil manipulació.
  9. Gratuïtat de l’aplicació.