PISSARRA DIGITAL

La pissarra digital interactiva (PDI) és una eina molt útil en la tasca diària a l’aula. La seva utilització no implica necessàriament que es faci servir com a eina multimèdia ja que també es pot utilitzar simplement com a pissarra tradicional. Val a dir, però, que les eines multimèdies associades a la pissarra digital són molt intuïtives. Només amb un petit moviment podem inserir imatges, vídeos, formes, etc.

El fet d’utilitzar el llapis electrònic, o fins i tot el dit, directament sobre la superfície dóna un plus al nostre treball, mentre estem drets podem interaccionar amb l’alumnat d’una manera directa i no és necessari estar davant la pantalla de l’ordinador, cosa que ens fan que no perdem la connexió amb el grup classe. L’ensenyament interactiu implica l’ús d’estratègies que estimulen i motiven l’alumnat, que aprenen més i amb més eficàcia.

Realitzar les classes amb la pissarra digital ens permet, a matemàtiques, facilitar l’explicació: especialment amb formes geomètriques i el càlcul d’àrees i perímetres que estan associats. A més, permet que puguem enregistrar totes les classes en un arxiu i transformar-lo en PDF de manera que el professor pot recuperar les classes d’algun dia anterior per les seves explicacions. O si s’escau, penjar totes les classes en PDF al Drive de manera que els alumnes les poden consultar per repassar o per complementar els apunts. Sovint és més interessant que estiguin atents que no pas que estiguin copiant tot el que hi ha a la pissarra.