CONCURS PEL MALBARATAMENT ALIMENTARI

Des de l’Àmbit de Sostenibilitat també volem conscienciar sobre tots aquells  aliments que no s’aprofiten adequadament. És per això que col·laborem amb el col·lectiu Espigoladors. Enguany (fins el dia 20 de desembre) aquesta fundació organitza un concurs per lluitar contra aquesta pràctica tan habitual avui en dia.

Tot seguit us expliquem en què consisteix aquest concurs i us animem a participar!!

“La Fundació Espigoladors som una empresa social que treballem en xarxa amb el sector primari per reduir el malbaratament alimentari. Amb equips de voluntaris i voluntàries recollim les minves dels camps que els pagesos i pageses no han pogut comercialitzar a causa de les exigències estètiques i de preus del mercat. El 90% dels aliments recuperats els destinem a Serveis de Distribució d’Aliments que treballen per garantir l’accés a una alimentació saludable a persones en situació vulnerable. El 10% restant el duem al nostre obrador, on elaborem productes alimentaris que comercialitzem sota la marca “es im-perfect”. Un altre dels eixos d’Espigoladors són les activitats de sensibilització. Cada any realitzem tallers escolars, projectes d’ApS i tallers de cuina d’aprofitament per involucrar el màxim de persones possible en la lluita contra el malbaratament alimentari. Tenim especial interès en involucrar infants i joves perquè creiem que són el motor del canvi del model actual. Volem sentir les seves opinions i donar-los espai perquè ens aportin les seves idees.

Per fomentar la seva participació activa convoquem el Premi #elmenjarnoesllença. Aquest potencia la capacitat d’innovació i creació dels participants alhora que els anima a formar part de la solució d’un problema global. A més, fem arribar les seves idees a un jurat format per professionals reconeguts que poden fer d’altaveu de les idees dels infants i joves. Alhora els materials que creen contribueixen a la sensibilització de la població enfront aquesta problemàtica.

Amb aquesta, el premi ja suma 5 edicions, i cada vegada té impacte en més infants, joves i centres educatius. A l’edició del 2018 hi van participar més de 644 infants, que van presentar 145 contes il·lustrats, i més de 250 joves amb 90 propostes audiovisuals. Des d’Espigoladors volem que el premi creixi cada any rere any perquè  cada vegada més persones formin part de la comunitat #jonollenço.

Com ho he de fer per participar-hi? És molt fàcil!

El premi consta de dues categories, la infantil i la juvenil. La categoria infantil, pensada per a infants de 6 a 12 anys, consisteix en la presentació d’un conte il·lustrat que pugui ajudar a sensibilitzar els lectors. El conte es publicarà al web del premi i els contes finalistes s’editaran en un llibre.

La categoria juvenil, dirigida a joves d’entre 11 i 17 anys, consisteix en la presentació d’un vídeo senzill que proposi una idea per reduir el malbaratament alimentari. Pretenem fer-los conscients del problema i empoderar-los donant-los veu i fent-los veure que ells també poden ser part de la solució.

Com haureu observat, els alumnes de 6è de Primària i de 1r d’ESO (11 i 12 anys) es poden presentar a ambdues categories.

Aquests contes i vídeos s’hauran de penjar al web del premi, on també trobareu informació de les dues categories i materials pedagògics. Aquí teniu l’enllaç: https://elmenjarnoesllenca.cat/

Adjuntem dos vídeos conscienciant sobre la temàtica. Moltes gràcies! Per un món millor!

NO AL MALBARATAMENTJO NO LLENÇO