Acta de l’Assemblea General del 28 de setembre

A continuació, podeu llegir l’acta de la primera assemblea general d’aquest curs:

ACTA ASSEMBLEA GENERAL DE L’AMPA INSTITUT ESCOLA RIBES DE FRESER

Data: 28/09/21

Hora: 17.00h

Lloc: Sala polivalent de l’Institut Escola

ORDRE DEL DIA

  • Resum activitats AMPA curs 20-21
  • Nou horari escolar: dubtes i propostes per portar al Consell Escolar
  • Canvi de nom de l’entitat: des del curs 20-21 l’escola Mare de Déu de Núria i l’institut existents s’han convertit en una de sola. Cal decidir la denominació de la nova AFA i oficialitzar-ne el nou status
  • Renovació òrgans Junta: Cal renovar els càrrecs de la Junta (Tresorer/a, Secretari/a i President/a) També cal crear les comissions de treball pel curs 21-22.

RESUM TEMES TRACTATS

Activitats curs 20-21

La Junta de l’AMPA explica que degut a la Covid durant el curs 20-21 va ser difícil comunicar-se amb les famílies. S’espera que el nou curs permeti tornar a fer reunions presencials i es pugui reprendre el contacte.

Per part d’alguns assistents es demana més transparència i informació respecte les activitats que realitza l’AMPA. S’intentarà que això sigui així, per exemple penjant més informació al web.

Les activitats realitzades durant el curs passat foren:

  • Organització Servei Bon dia. A destacar que va ser difícil trobar monitors/es
  • Seguiment del tema del Menjador escolar
  • Gestió llibres de reciclatge de Primària
  • Organització activitat final de curs per 6è
  • Activitat de neteja del riu
  • Estava en marxa el projecte pati però es va aturar a causa de la Covid. S’explica que la comissió per la renovació del pati està formada per membres del claustre de professors, membres de l’AMPA i en Jordi Batalla, que a part de pare ja ha participat en el disseny d’un projecte similar. La Raquel Hurtado explica que també va participar en un projecte similar a la seva anterior escola a Barcelona i està d’acord en apuntar-se també a la comissió. Les famílies demanen que s’impliqui tan com sigui possible als nens i nenes en el disseny del nou pati.

Nou horari i menjador

En general les famílies estan descontentes amb la qualitat del menjar. S’explica des de la Junta que durant el curs passat va haver-hi reunions mensuals amb l’escola, el Consell comarcal i Hostessa. Es van treballar els temes de millora de la Qualitat del menjar i de la gestió educativa per part de les monitores. Es van fer avenços però encara cal seguir treballant-hi. Entenem que pel número de participants caldria que el menjador comptés amb un ajudant de cuina durant 3,5 hores. Es demanarà una nova reunió per parlar del tema, on també caldria repassar el pressupost que s’ha rebut des del Consell comarcal.

Respecte el nou horari algunes famílies troben que una hora per dinar és poc temps. També es demana per quin motiu la junta no va preguntar a les famílies quin era l’horari que convenia més. La junta de l’AMPA explica que poc abans d’acabar el curs 20-21 va ser informada que el nou horari era d’aplicació obligatòria. La junta va reunir-se amb la direcció de l’escola on es van presentar vàries opcions d’horari. Calia que aquest horari permetés que els alumnes de la ESO poguessin dinar a les 14.00h com a tard i que tot l’alumnat acabés a la mateixa hora. Davant les propostes presentades es va creure que l’horari triat era el que perjudicava menys a les famílies i tenia en compte els següents punts:

  • Si la ESO acaba a les 17.00h serà dificultós trobar professors que vulguin pujar a Ribes a fer classe, especialment els molts que no tenen jornada completa
  • Aquest horari permet la coordinació entre tot el professorat que ara que som Institut Escola funciona com un sol claustre i cal que pugui coordinar-se
  • Facilita l’organització del transport escolar i evita la pèrdua d’algunes línies. Alguns pobles podrien quedar sense transport per falta de nens/es si no s’ajunta primària amb secundària
  • No eliminava la 6a hora. S’explica que som de les úniques escoles que gaudim d’una hora més cada dia a primària

Es presenta la proposta rebuda des de l’escola de fer una hora i quart de dinar a canvi de reduir a 45minuts la sisena hora. Això implicaria un increment del preu del menjador. Les famílies assistents rebutgen aquesta proposta.

No es presenta cap alternativa d’horari ni acció al respecte pel moment. S’acorda revisar com ha funcionat l’horari a finals del 2on trimestre o principis del 3er per veure si cal fer alguna proposta de cara el curs vinent.

 

Canvi de nom i Estatuts de l’entitat

S’explica que com a conseqüència de la creació de l’Institut Escola es va creure convenient que les dues AMPES existents, Escola Mare de Déu de Núria i IES Joan Triadú, passessin a ser una de sola. Amb aquesta finalitat es va extingir l’AMPA de l’IES d’acord amb tots els socis. Caldria ara donar un nou nom a l’entitat. Es proposa AFA DE L’INSTITUT ESCOLA DE LA VALL DE RIBES. S’aprova per unanimitat.

A conseqüència d’això caldrà registrar al Departament de Justicia els nous estatuts. Abans de fer-ho cal que siguin aprovats pels socis/es. La secretaria de l’entitat penjarà el redactat dels nous Estatuts al web* de l’IE per tal que les famílies que ho vulguin puguin presentar comentaris.

* En el següent article trobareu els nous estatuts de l’AFA.

 

Comissions de treball

L’actual junta explica que el darrer any ha estat una mica difícil poder fer la feina pel reduït nombre de persones que se n’ocupaven. Es proposa crear comissions de treball per dur a terme els diferents projectes. Les comissions queden creades de la següent manera:

  • Menjador: Montse Benedé i Roser Fornells (a posteriori s’hi afegeix també Montse Remolí)
  • Llibres: Anna Arau, Montse Arribas i Esmeralda Sánchez
  • Pati: Raquel Hurtado i Carles Saura
  • Festes i altres esdeveniments: Ester Sancho i Isaac Bolivar
  • Extraescolars: Maria del Mar José

S’exposa que l’actual Junta està formada per Ester Sancho com a tresorera que ha manifestat la seva decisió de deixar-ne de ser membre, Sandra Alfaro com a presidenta i Maria del Mar José com a secretària. Es creu convenient que es voti en Assemblea la nova Junta de l’AFA. La Sandra Alfaro i la Maria del Mar José s’ofereixen a continuar en els càrrecs actuals si, tal i com s’ha decidit, funcionen les comissions. Com a tresorera es presenta la Marta Vilardell, que tot i no assistir a la Assemblea ha comunicat el seu oferiment per fer aquesta tasca. S’aprova per unanimitat que la Junta quedi de la següent manera:

  • Presidència: Sandra Alfaro
  • Tresoreria: Marta Vilardell
  • Secretaria: Maria del Mar José

Els membres de les comissions i la junta estan d’acord en crear un grup de whatsapp per les comunicacions dels diferents temes a treballar.

Es dona per finalitzada l’Assemblea.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>