Perquè quan premem l’interruptor s’encén el llum?

Els alumnes de cicle superior ens hem preguntat a la classe de medi perquè quan premem l’interruptor s’encén el llum.

Hem estudiat les centrals hidroelèctriques, hem experimentat amb imants, hem construït un joc de preguntes i respostes per comprendre com funciona un circuit elèctric, hem reflexionat sobre l’ús de les energies renovables i no renovables i hem après algunes mesures d’estalvi energètic per ajudar a la millora del medi ambient.

El que més ens ha agradat ha sigut el projecte de construir el joc de preguntes i respostes, i el moment més màgic ha sigut quan la bombeta s’ha encès!

Ara ja sabem perquè en prémer l’interruptor tanquem un circuit elèctric pel que circulen els electrons que fa que aquesta electricitat generada en una central elèctrica i transportada per la xarxa de cables elèctrics  fins l’escola el llum s’encén, sembla màgia!