Què són els microorganismes?

Som l’alumnat de 6è i us volem explicar el nostre primer projecte STEAM sobre els microorganismes, més concretament a partir del treball de les floridures.

El primer que vam fer abans de començar va ser parlar sobre el tema i omplir un KWL chart per respondre les preguntes “Què sabem?” i “Què volem saber”. Quan vam començar aquest projecte no sabíem moltes coses sobre microorganismes, però volíem saber, entre d’altres: com es reprodueixen, per què els microorganismes en alguns aliments es reprodueixen de diferent manera i per què es podreix el menjar, etc.

Entre totes les activitats vam començar amb un experiment, per fer-ho, cada grup tenia la seva safata amb diferents aliments: iogurt, ceba (amb pell), poma, mandarina (i la seva pell), cigrons, llenties, patata, tomàquet, pa de motlle i pa de pagès. Cada grup tenia la seva safata a un lloc diferent: dins la nevera, a un armari dins una caixa, al costat del radiador, a la classe i a la terrassa. Es van decidir diferents localitzacions per les condicions d’humitat i temperatura.

Cada setmana agafàvem la safata i omplíem un full de registre per observar com anava evolucionat l’experiment. Alhora a l’ordinador vam omplir una presentació de Google sobre la safata fent informes i fotos.

Després de tenir unes setmanes les safates a aquestes localitzacions, vam agafar els aliments que ja estaven florits i els vam mirar en una lupa binocular i un microscopi per fer una observació més directa.

Al final de tot el projecte hem après moltes coses, ara sabem que els microorganismes són necessaris per viure, que hi ha microorganismes bons i altres dolents, que les floridures són microorganismes i, per tant, són éssers vius i que per al seu creixement i reproducció influeix la temperatura i la humitat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>