Sortida Palau Güell

La visita guiada al Palau Güell per a alumnes de segon d’ESO va ser una oportunitat única per veure de primera mà com les matemàtiques van ser utilitzades en l’arquitectura modernista. L’edifici va ser dissenyat per Antoni Gaudí, un dels arquitectes més importants de Catalunya, i és una mostra clara de la seva habilitat per combinar formes i proporcions amb una estètica única.

Durant la visita, els alumnes van aprendre sobre les proporcions i els equilibris en l’estructura del edifici. Han vist com Gaudí va utilitzar les proporcions i també es va mostrar com les formes geomètriques i les línies en l’arquitectura del Palau Güell són influenciades per les idees matemàtiques.

Els alumnes també van veure les tècniques de construcció utilitzades per Gaudí, com l’ús de les arcs parabòlics i les voltes catenàries, que van ser innovadores per l’època. A més a més, també es va veure com les tècniques de construcció van ser pensades per millorar l’eficiència energètica del edifici.