Projecte Steam 6è: Els microorganismes

Un dels temes científics que sol ser atractiu i alhora gairebé desconegut per l’alumnat és el món dels microorganismes. Tot al voltant nostre és ciència i en la nostra vida quotidiana aquests petits éssers vius, invisibles a simple vista, hi són ben presents.

Dins l’àmbit de Steam i durant aquest segon trimestre, els alumnes de sisè hem treballat el projecte dels microorganismes. A través de l’observació i l’experimentació s’ha aconseguit engrescar i motivar l’alumnat des de l’inici, prenent consciència de quins són els aspectes fonamentals per a l’existència dels microorganismes en tot allò que ens envolta. Un primer experiment s’ha basat en l’observació del procés de creixement de floridures en aliments com la taronja, el iogurt i el pa, mentre que el segon experiment ha estat aconseguir i analitzar la presència de microorganismes en elements que trobem en una aula. Un cop finalitzats aquests experiments, l’alumnat ha sigut capaç d’arribar a certes conclusions sobre aquest tema les quals han quedat recollides en un article.

Quin és el principal objectiu d’aquest projecte? El repte ha estat aconseguir fer una granja de microorganismes obtenint certa varietat d’éssers vius i entendre quines són les condicions ideals per a la seva reproducció.

En les següents imatges es pot veure com s’ha treballat aquest projecte.