Participació i creativitat: l’alumnat decideix quin pati necessita

Recentment, s’ha constituït el Consell de delegades i delegats, que inclou alumnat dels cursos de tercer fins a sisè de primària. Aquesta iniciativa té com a objectiu abordar qüestions que afecten directament les aules, així com treballar en temes més amplis que afecten tot el centre, tot mitjançant la representació de l’alumnat i la democràcia participativa.

El Consell de delegades i delegats és un òrgan d’alumnes que assumeix la responsabilitat de fer sentir les veus dels companys i companyes i d’influir en les decisions que afecten la vida escolar. Aquesta plataforma ofereix a l’alumnat l’oportunitat de ser part activa del procés de presa de decisions i contribuir a la millora contínua de l’escola.

Un exemple concret d’aquesta iniciativa es va posar en marxa ahir mateix, divendres, amb el primer projecte del consell. El projecte consisteix en el disseny dels patis escolars, posant la responsabilitat principal en les mans dels infants. Això implica que l’alumnat haurà de pensar i decidir com volen que siguin els patis de l’escola, quins espais i materials necessiten per gaudir d’un entorn escolar més enriquidor.

Aquest enfocament no només fomenta la participació de l’alumnat, sinó que també els permet desenvolupar habilitats importants com la presa de decisions, la planificació i la col·laboració. És una oportunitat única perquè els infants es converteixin en agents de canvi dins de l’Institut Escola Rec Comtal i ajudin a crear un entorn més adequat per a l’aprenentatge i el joc.

Estem emocionats de veure com aquest projecte avança i com les idees dels alumnes s’acabin transformant en una realitat. Continuarem informant sobre els progressos i les novetats d’aquesta emocionant iniciativa.