Fabriquem digitalment per millorar el centre

L’alumnat de Sisè de Primària ha estat aquest curs pensant i dissenyant elements per millor el nostre centre amb l’ajuda dels Ateneus de Fabricació Digital i abordar un problema real del centre: Els i les usuàries del centre es perdien a causa de la remodelació de l’edifici.

Per fer-ho han utilitzat la metodologia Design Thinking. Aquesta metodologia que es pot aplicar en qualsevol indústria, no només a la tecnologia o el disseny. Es fa servir per a resoldre problemes complexos per mitjà de l’acció, sense enfocar-se en l’anàlisi del problema.

Primer de tot van empatitzar amb les usuàries a través d’enquestes que van passar a alumnes, mestres, serveis i famílies. Amb les dades van definir quines eren les necessitats del problema abordat.

A partir de les necessitats, i en grups cooperatius, van pensar i esbossar possibles solucions per crear un prototip que van dissenyar amb Inkscape. Entre els prototips podem trobar cartells d’aula, senyalització pels passadissos, elements per diferenciar les escales i les portes.

Finalment, aquesta setmana han anat a l’Ateneu de Fabricació Ciutat Meridiana per fabricar i materialitzar alguns dels prototips utilitzant la talladora làser i la talladora de vinil. Ara només ens queda col·locar tots els elements i fer-ne l’avaluació.