Descobrint com treballen els arqueòlegs

La setmana passada, l’alumnat de 1r B va entrar per primera vegada a una universitat: la Universitat Pompeu Fabra. Després d’haver esquivat un atac de gavines molt interessades a l’esmorzar que duien els alumnes, el grup d’estudiants de la ESO va entrar a l’edifici on està ubicat el Laboratori d’Arqueologia (Larq).

Un equip de cinc arqueòlegs professionals els esperava per fer-los descobrir com s’esbrinen els misteris del passat, estudiant què es menjava i els restos ossis d’animals dels quals es nodrien les persones, com s’estudien els estrats de la terra per entendre la seqüència cronològica, les ceràmiques antigues i les diferents tècniques constructives amb el torn, i finalment els ossos del cos humà que serveixen per identificar cadàvers antics.

Tot plegat una experiència molt enriquidora que ha mostrat una manera diferent per estudiar la història utilitzant el mètode científic.