BENVINGUTS A L’INSTITUT ESCOLA MEDITERRANI! 

 

Des del Model dialògic de resolució de conflictes destaquem la necessitat de que el nostre centre sigui un entorn segur i lliure de violència per poder aprende! Això ens implica que des de les tutories i amb les Tertúlies literàries dialògiques, treballem i reforcem sempre el concepte de les Amistats Transformadores i la socialització preventiva de la violència de gènere, com ens ensenyen al vídeo els nostres alumnes de 4t de Primària i d’ESO.

Empoderem als nostres alumnes a tenir unes relacions lliures de violència i potenciant l’amistat com a factor de protecció i transformació. ✏📕

Find the hidden easter eggs. Cicle mitjà. 3r

Avui a l’hora d’anglès els de 3r d’Educació Primària, hem celebrat “Easter“. Per treballar el vocabulari que hem après, com per exemple: Candy, caster egg, bunny, chocolate, chick, tulip, easter bunny, easter basket, lamb, etc.
Per això, hem estat jugant “Find the hidden easter eggs“. Les… Llegeix més»

Grups interactius a 3r d’Educació Primària

Durant el segon trimestre del curs, hem continuat treballant amb grups interactius.
Una de les moltes dinàmiques que hem estat fent, és “Les històries i els daus”, per treballar l’expressió oral, els pronoms personals, els verbs i els temps verbals.
Recordeu, si cliqueu a la següent imatge,… Llegeix més»

Hem anat d’excursió!

Els nens i nenes de P3, P4 i P5 hem anat d’excursió al teatre Metropol a veure una obra de teatre: Adéu, Peter Pan!

Aquesta història interpretada per la companyia Festuc teatre ens ha agradat molt i ens ha fet somiar amb fades i pirates i creure en la màgia que tots i totes tenim al nostre interior. ✨💚

Un cop acabada l’obra hem anat a esmorzar als voltants del balcó del Mediterrani. Hem observat la platja, hem tocat ferro i hem pogut gaudir una estona de la nostra ciutat, Tarragona.

Cliqueu a la imatge de sota per descobrir com ens ho hem passat! ⬇😊

 

Grups interactius!

A molts pocs dies de finalitzar el segon trimestre compartim un recull d’imatges de la classe de les Vaques fent diferents activitats dins els grups interactius. ✏🙂⚙

Els grups interactius tenen lloc tots els dimarts i dijous i es treballen conceptes relacionats amb la descoberta de les lletres, introducció a la lectoescriptura i l’aprenentatge de les nocions matemàtiques.

Feu clic! ⬇📸

LA PALANCA

Les i els alumnes de cinquè estem estudiant la palanca. És una barra molt rígida, llarga i prima que és mou aguantant-se en un punt de suport.

Hem après que a la palanca actuen:
– Punt de suport que és el punt on descansa la barra.
– La potencia: on s’aplica la força.
– La resistència: força que s’ha de fer.

Hem fet una pràctica per descobrir els diferents tipus de palanca:
Primer gènere: El punt de suport es situa al mig, entre la potencia i la resistència. Un exemple és les tisores.
Segon genere: El punt de suport està en una punta, i la potencia a l’altra. La resistència queda al mig. Un exemple és el trencanous.
Tercer genere: El punt de suport està en una punta, la resistència, està a l’altra. La potencia queda al mig. Un exemple són les pinces.

 

Cliqueu a la foto i veure-ho com ho hem  fet.

Els dimecres fem PSICOMOTRICITAT!

Els dimecres per la tarda els nens i nenes de P3 fem PSICOMOTRICITAT! 🙂🤗

A cada sessió es fa ús del joc i de la lliure intervenció amb els materials per tal de treballar diferents habilitats motrius com són els salts, els equilibris i desequilibris, els arrossegaments, la coordinació, el desenvolupament de la marxa, entre altres capacitats.

A més, es disposa la sala de manera que es donin les situacions en les quals s’enforteixi la creació d’un vincle afectiu entre tots ells i elles i sempre fent ús de la seva creativitat i espontaneïtat.

Cliqueu a la imatge de sota!!!  ⬇📷

FEM UNA POSTAL

Com vam gaudir fent aquesta activitat de Medi‼ Vam fer una postal ‼, amb les instruccions de la senyoreta de Medi vam escriure una postal a l’amic, amiga o familiar que volíem…..

Després la vam penjar en un mobil de branquetes d’arbre.

Podeu veure les fotos clicant la imatge

El dia de la dona

Els nens i nenes de 5è el dia 8 de març vam debatre i parlar sobre el dia de la dona.

Vam parlar sobre els drets laborals de les dones, la igualtat salarial, les oportunitats, les distincions en el món dels esports i les feines de la llar.

Després vam elaborar un cartell reivindicatiu sobre el dia de la dona i la importància de la igualtat entre homes i dones.

Si fas clic en el següent dibuix podràs veure tot el que vam fer!

LES NOSTRES ESCALES: FEM ÚS DEL MODEL DIALÒGIC!

Aprofitem l’anterior entrada per mostrar-vos també les nostres escales. 🤗

Aquestes no només són colorides i divertides, sinó que també ens recorden quina ha de ser la nostra manera de conviure al centre: fer ús del model dialògic per resoldre conflictes, en què sempre el diàleg i les paraules siguin els protagonistes.

Tots i totes hem de tenir actituds, valors, actes i fets que siguin positius per conviure a gust amb el conjunt de l’alumnat i l’equip docent. Si fem ús del diàleg i de les accions que ens recorden les nostres escales, de ben segur que aconseguirem un clima de respecte i de convivència per treballar i conviure tots junts! 😊

Us compartim les imatges de les nostres escales! Feu clic!

100 RAONS per venir al nostre Institut Escola! ☺️✏️📗

Els nens i nenes de l’Institut Escola Mediterrani tenim molt clar quines són les RAONS per les quals ens AGRADA venir al nostre Institut Escola! 🤗

Vam trobar tantes raons que hem pogut omplir el terra de la nostra entrada amb 100 RAONS diferents! Totes i cadascuna d’elles ens motiven cada dia i fan possible que aprendre sigui divertit, màgic i especial; i, sobretot, ens sentim ben a gust treballant i compartint experiències amb els nostres companys i companyes d’aula.

Us deixem un petit recull d’imatges en què podreu apreciar les motivacions de molts dels alumnes del Mediterrani.💛

Feu clic a la imatge! 📸⬇

Avaluem divertint-nos! Usem el Kahoot – 3r d’Eduació Primària

El Kahoot serveix per repassar els temes que treballem a la classe en forma de joc i de manera divertida. Nosaltres l’hem utilitzat per repassar “The weather” a la classe d’anglès i els accents (agudes, planes i esdrúixoles) a català.
Per fer-lo servir, primer vam posar el kahoot i… Llegeix més»