BENVINGUTS A L’INSTITUT ESCOLA MEDITERRANI! 

 

Des del Model dialògic de resolució de conflictes destaquem la necessitat de que el nostre centre sigui un entorn segur i lliure de violència per poder aprende! Això ens implica que des de les tutories i amb les Tertúlies literàries dialògiques, treballem i reforcem sempre el concepte de les Amistats Transformadores i la socialització preventiva de la violència de gènere, com ens ensenyen al vídeo els nostres alumnes de 4t de Primària i d’ESO.

Empoderem als nostres alumnes a tenir unes relacions lliures de violència i potenciant l’amistat com a factor de protecció i transformació. ✏📕

On llençar els cartrons de llet? “Reciclem bé. Separem bé”- 3r d’Educació Primària

A l’aula de 3r d’Educació Primària ens hem preguntat: On llençar els cartrons de llet? Què són els cartrons de llet?
Hem après que els cartrons de llet o bric de llet, tot i ser anomenats “cartrons“, no està feta només d’aquest material. És cert que és el component principal de l’envàs,… Llegeix més»

TREBALLEM A L’ARTISTA JOAN MIRÓ!

Els nens i nenes de P3 hem treballat durant el mes de gener i febrer a l’artista barceloní Joan Miró. 🎨

Primer,  vam conèixer la seva biografia i tot seguit vam observar moltes de les seves obres artístiques sense oblidar-nos de treballar el seu nom i la seva famosa signatura.

Feu clic a la imatge de sota per poder apreciar com ho hem treballat i conèixer les diferents pintures realitzades i la seva escultura imitada (Blau I, II i III, els elements representatius del cel de Miró i Dona i Ocell.)

LA VELLA QUARESMA HA ARRIBAT A L’ESCOLA!

Avui hem tingut una bona sorpresa…la Vella Quaresma! Com a ella no li agrada gaire la gresca, haurem de treballar molt i fer molta bondat! I si ho fem bé, és molt amable i ens farà un regal! Per poder marxar de vacances li hem de treure cada setmana una cama! Avui han començat els més grans, que ja ho tenen per la mà. Preparats? Comença el compte enrere! Per veure més  fotografíes, cliqueu.

GRUPS INTERACTIUS -CICLE INICIAL, 2n-

Els nens i nenes de segon esperem cada setmana fer grups interactius….👏👍 Aprenem molt i ens ho passem molt bé!!!

Activitats realitzades el 26-1-2021

  • Dictat preparat del dígraf “Ll”
  • ” La nota”
  • Majúscules i minúscules

Activitats realitzades el 2-2-2021

  • Hi han errades “Majúscules i minúscules”
  • Dígraf “Ll” paraules amb: ll-, -ll-, ll-
  • Descripció de la cara

Activitats realitzades el 16-2-2021

  • Restes portant-ne
  • Taula del 2
  • L’hora en punt i els quarts

Clicant cada imatge veureu quina feinada fem!!!!

GRUPS INTERACTIUS de CATALÀ 26-1-2021
GRUPS INTERACTIUS de CATALÀ 2-2-2021
GRUPS INTERACTIUS de MATEMÀTIQUES 16-2-2021

SETMANA DE CARNAVAL!

Aquesta setmana els nens i nenes de la classe de les “Vaques” hem seguit les ordres de rei Carnestoltes. Ha estat molt divertit! 🎉👑

I avui divendres, últim dia de la setmana,  hem viscut una tarda molt divertida fent un taller i escoltant una gran batucada interpretada pels alumnes de primer de la ESO.

Si feu clic a la imatge de sota ho podreu descobrir!

EL TREBALL DEL COS

Els nens i nenes de P3 han finalitzat el projecte del cos. Per anar descobrint les diferents parts del cos ens hem ajudat d’una divertida silueta, on a poc a poc, hem anat omplint i descobrint tot el que s’amaga: el món dels sentits.

El treball del cos ens ha ajudat a tenir una major consciència de com és el nostre cos i de quines parts consta. Cliqueu a la imatge de sota per poder veure alguns dels moments treballats a l’aula.

 

CURS 2020-21 ORDRES DEL CARNESTOLTES

Hola a tots i totes!

Avui hauria d’haver arribat el rei Carnestoltes ja que la setmana vinent celebrarem la festa del Carnaval amb un seguit de consignes diàries i la finalitzarem amb un taller. Amb totes les mesures de prevenció del COVID, enguany el rei Carnestoltes no s’ha pogut passar per les classes; per això ha fet aquest vídeo. Si voleu veure el discurs que ha gravat i les ordres, cliqueu a la imatge!!

 

Aquí teniu les seves ordres:

Per carnaval, tot s’hi val!!!

 

LES ETAPES DE LA VIDA – cinquè

Les persones, amb el pas del temps, passen per diferents etapes vitals que impliquen canvis físics, psíquics i socials. Els i les alumnes de cinquè, per grups de treball, hem fet una cerca sobre les característiques d’aquestes etapes i després les hem explicat als companys.

Si cliqueu la imatge veureu com ho hem fet.

 

Plantem llavors d’espinacs

Les nenes i els nens de cinquè hem plantat llavors d’espinacs participant en una videoconferència oferta per la Unió de Pagesos, que és l’organització sindical majoritària dels pagesos de Catalunya que representa els interessos de les petites explotacions familiars agrícoles i ramaderes del país.

Posteriorment, entre tots junts hem plantat les llavors d’espinacs! Ara tocarà cuidar-les, perquè creixin.

Gràcies, Unió de Pagesos!

Si cliqueu a la imatge, podreu trobar les fotografies de l’experiència!

Els sectors econòmics

Els nens i nenes de 5è hem preparat durant dues setmanes un treball en grup que hem exposat davant de tota la classe.

Cada grup ha elaborat un mural explicatiu d’un sector econòmic diferent: sector primari, sector secundari o sector terciari.

Ens hem preparat per aprendre a parlar en públic i explicar tota la informació que hem buscat durant les sessions de preparació.

Tot i que estàvem nerviosos, el resultat ha estat molt bé!

Fem neu i experimentem amb ella!

Per finalitzar el projecte de l’hivern els nens i nenes de la classe de les Vaques hem “creat” neu.  Hem utilitzat bicarbonat i aigua ben freda.  Que divertit ha estat experimentar amb la seva textura, el seu color, la seva olor  i fins i tot fer un petit ninot de neu! ❄😊

Cliqueu a la imatge per poder veure com ho hem fet i com ens ho hem passat! ⛄

Grups Interactius 3r d’Educació Primària- 1r Trimestre

Durant el primer trimestre del curs, hem iniciat els grups interactius, una de les pràctiques que suposa un òptim canvi en l’organització interna de la nostra aula.

Entre totes i tots, prioritzem la interacció dins del grup, resolem reptes i activitats concretes!

Cada dia, intentem millorar la solidaritat, els valors, les emocions, els sentiments i el treball en grup.

 

Recordeu, si cliqueu a la següent imatge, podreu trobar més fotografies de les experiències!

Dues estudiants treballant en els grups interactius

Experimentem amb els “Estats de la Matèria”

Avui hem anat al laboratori i hem treballat les propietats dels sòlids, líquids i gasós.

Mitjançant el mètode científic hem fet un experiment, l’alumnat ha observat diferents exemples de canvis entre els principals estats de la matèria. També ha apreciat que els canvis d’estat estan vinculats a variacions en la temperatura o la pressió, i han reconegut exemples de canvis d’estat observables en el seu entorn quotidià.

Abans de començar l’experiment, l’alumnat ha plantejat dues hipòtesis:

  1. Què creus que passarà si barregem el bicarbonat amb un element líquid com el vinagre?
  2. Creus que és possible que un material canvi el seu estat físic? I el seu estat químic?

En acabar l’experiment, les hem pogut respondre entre totes i tots!

Així mateix, també han entès la importància de seguir escrupolosament les mesures de seguretat a l’hora de fer certs experiments al laboratori.

Recordeu, si cliqueu a la següent imatges, podreu trobar més fotografies i un vídeo de l’experiència!

Grup d’alumnes de la classe de 3r fent l’experiment “Els estats de la matèria”