TALLER L’ESPORT I LA DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL

Els alumnes vam participar en un taller  sobre “Esport i discapacitat intel·lectual” organitzat per la Fundació De Mano En Mano.

Ens el van fer el Sergio i el Marcos.

Primer vam fer una part teòrica molt ben dinamitzada, en la que vam veure la importància de “fer sentir bé” als altres, d’acceptar a cadascú tal i com som, i de treballar per a que cadascú pugui desenvolupar al màxim les seves potencialitats i sigui feliç.

El Sergio ens va explicar la seva experiència a Educació Primària, Educació Secundària i fins i tot en activitats extraescolars esportives, de rebuig i bullying.  Ens va cridar l’atenció la seva capacitat de superació i la seva tenacitat. Ens va explicar que participa en aquests tallers per a intentar que el que ell va patir no ho pateixin altres nois/es…i vam veure que “tots” hi podem fer alguna cosa i col·laborar amb la nostra actitud a que això sigui possible.

Després vam anar al pati i vam experimentar en carn pròpia el que és estar en inferioritat de condicions quan  intentes practicar un esport col·lectiu. Vam jugar a voleibol (dos companys amb les cames entrelligades entre ells, dificultant la seva mobilitat) i a bàsquet ( un company amb auriculars que li impedien escoltar les consignes de l’entrenador i de la resta de companys).

Tot plegat va ser molt interessant i ens ha fet pensar una mica!!

Ara sols cal que ho duguem a la pràctica!!