Treballem l’entrevista!

Fa uns dies, la classe de tercer de primària vam treballar la tipologia textual de l’entrevista en el marc de les nostres activitats educatives. Després de preparar diversos models d’entrevistes i de practicar amb els nostres companys i companyes de classe, vam decidir sol·licitar l’assistència de quatre membres de la comunitat escolar per aprofundir en el nostre coneixement.

En primer lloc, vam tenir l’oportunitat d’entrevistar la Rosa, la conserge de l’escola. A través d’aquesta conversa, vam descobrir una sèrie de detalls fascinants sobre la vida a l’escola i sobre la seva pròpia feina, els quals desconeixíem fins llavors. En segon lloc, vam parlar amb l’Àlex, que exerceix com a secretari de l’escola i va ser docent del grup de primer. Tot i que ja coneixíem en profunditat la seva figura, vam adquirir nous coneixements sobre la seva tasca com a secretari, la qual ens va deixar realment impressionats. La nostra tercera entrevistada va ser la Vanessa, TIS de l’escola, encara que actualment treballa en un altre centre educatiu. Durant la conversa, la Vanessa va descriure en detall la seva feina i va destacar la importància de cuidar de totes les famílies que conformen la nostra comunitat escolar, expressant també el seu profund amor per la institució. Finalment, vam poder parlar amb la Cristina, la directora del centre. Durant aquesta última entrevista, vam abordar les responsabilitats que comporta el seu càrrec, el seu propi camí professional fins arribar a aquesta posició i, sobretot, els somnis compartits que tenim com a comunitat educativa per millorar el nostre centre i la nostra comunitat en general.

Ha estat molt divertit i a la vegada constructiu poder treballar la tipologia de l’entrevista d’aquesta manera!

La classe de tercer