L’escola visita el Museu d’Art Modern de tarragona

Aquest mes de gener els diferents cursos, des de P3 fins a 1er de la ESO, hem visitat el Museu d’Art Modern de Tarragona.

Hem anat en dies diferents i allà hem fet activitats diverses però tots hem après i gaudit moltíssim. Es tracta d’un museu referent a la nostra ciutat i on vam aprendre moltíssim sobre art i sobre la ciutat de Tarragona. I vam fer un taller!

Us expliquem una miqueta més de cada dia i al final trobareu uns quadre-resum de cada un d’ells. I per veure totes les fotos només cal que cliqueu a l’enllaç: https://photos.app.goo.gl/4pkXJC8b3H31DWKr6

Els més petits de l’escola van treballar la pintura a conèixer l’obra Abstracte, de l’artista Jacint Salvadó (Mont-Roig, 1892- Castellet, 1983). A partir de l’observació i de la manipulació de figures geomètriques cada infant va crear la seva pròpia obra, plena de colors i de les figures geomètriques més comuns: quadrat, triangle i rectangle.

Cicle inicial i l’alumnat de 1er d’ESO, en canvi, van treballar la tècnica del gravat a partir de l’obra d’Antoni Alcácer (Tirig, Castellò, 1963) Projecte d’arbres IV.  A  més de l’observació de l’obra van realitzar un monotip amb goma eva, que els hi va servir per estampar amb rodet. Una feinada!

I la resta de grups van endinsar-se en el món de l’escultura:

D’una banda P4 i P5 van engegar la visita al parc, davant l’escultura de Thales, de Lluís M. Saumells. Van observar-lo i fins i tot algun es va disfressar, per anar després fins el museu on van fer una activitat psicomotriu i on van experimentar amb el bronze. Finalment van treballar el fang per fer la seva pròpia escultura de Thales.

Cicle mitjà i cicle superior en primer lloc van aprofundir en diferents escultures públiques de la nostra ciutat, que de ben segur coneixeu (Els castellers, la Font del centenari, el senyor Virgili…), descobrint amb quins materials estan realitzades i per què.  Van fer especial èmfasi en l’obra de Julio Antonio, descobrint diverses obres seves al museu i van acabar amb un taller de fang on van treballar l’escultura de Wagner.

Us deixem a sota els collages fotogràfics: