Experimentem amb els “Estats de la Matèria”

Avui hem anat al laboratori i hem treballat les propietats dels sòlids, líquids i gasós.

Mitjançant el mètode científic hem fet un experiment, l’alumnat ha observat diferents exemples de canvis entre els principals estats de la matèria. També ha apreciat que els canvis d’estat estan vinculats a variacions en la temperatura o la pressió, i han reconegut exemples de canvis d’estat observables en el seu entorn quotidià.

Abans de començar l’experiment, l’alumnat ha plantejat dues hipòtesis:

1. Què creus que passarà si barregem el bicarbonat amb un element líquid com el vinagre?
  2. Creus que és possible que un material canvi el seu estat físic? I el seu estat químic?

En acabar l’experiment, les hem pogut respondre entre totes i tots!

Així mateix, també han entès la importància de seguir escrupolosament les mesures de seguretat a l’hora de fer certs experiments al laboratori.

Recordeu, si cliqueu a la següent imatges, podreu trobar més fotografies i un vídeo de l’experiència!

Grup d’alumnes de la classe de 3r fent l’experiment “Els estats de la matèria”