Aprenem a tocar el xilòfon!

Des de la matèria de música a tercer treballem les bases de llenguatge musical: pentagrama, clau de sol, figures rítmiques… I una de les formes que més ens agrada per entendre-ho és tocant el xilòfon! Vam escoltar com sonava de bé dins una orquestra quan vam fer la tertúlia musical dialògica de la Dansa Macabra de Saint Saens. Si l’escolteu veureu que, amb els xilòfons, els músics imitaven el so dels esquelets ballant. Així que nosaltres també hem volgut tocar-lo. Primer vam felicitar alguns companys quan feien anys tocant les primeres notes de l’aniversari feliç. Així vam descobrir-hi els notes, veient que, com més llarga era la fusta, més greu sonava.  Però més endavant ja vam tocar mirant la partitura, concretament un bocí de la Nana de Brahms, que hem escoltat en diferents versions. I fins i tot ens hem atrevit a inventar petites melodies i intentar passar-les a pentagrama. I no és gens fàcil! Al vídeo veure-ho una miqueta la feinada que hem fet!