Pares i famílies units per aconseguir un pati millor

Aquest dissabte al matí un bon nombre de famílies del centre, ex-alumnes, alumnes, mestres i familiars de mestres han posat el seu granet de sorra per millorar les instal·lacions del centre.

Amb el nou projecte de centre sorgeix la idea de canviar la percepció que tenim del temps d’esbarjo creant espais que ofereixin diferents alternatives de joc per tal de fomentar la creativitat, l’experimentació, la imaginació i les relacions entre companys de diferents edats.

Per aquest motiu s’han planificat diferents accions per millorar els diferents espais de pati:

• Activitats de planificació i remodelació dels patis com a projecte a càrrec dels alumnes de secundària.
  • Planificació de les hores d’esbarjo per incentivar la coneixença de nous jocs, jocs de taula, activitats creatives, o la possibilitat de practicar diferents esports…
  • Programació de jornades participatives com la realitzada el dissabte per avançar en la feina de remodelació dels espais.

“L’hora del pati” és aquesta franja horària tan important dins el nostre dia a dia i de la qual en volem reivindicar la importància.

Aquest dissabte hem pogut treballar en la construcció de la zona del pati d’Educació Infantil, afegint diferents elements que donaran vida a aquest espai:

• Un mural porteria perquè els alumnes juguin a xutar.
  • Una paret de pissarra perquè dibuixin tant com vulguin.
  • Un circuit de rodes de colors.
  • Seients fets en roda per poder jugar plegats.
  • Una cuineta feta amb palès.
  • Un espai per experimentar fent circuits d’aigua.
  • Un espai d’instruments.

Des del centre hem treballat per donar vida a aquesta part de l’institut escola que, tot i suposar un espai d’aprenentatge com qualsevol altre, no és contemplat com a tal i queda fora de tots els pressupostos a l’hora de planificar o millorar un centre.

A més, s’ha treballat en la reparació de l’espai del gimnàs i s’ha col·locat el mural de la Tomassa fet per les famílies durant la festa de final de curs i el mural de la Mar Mediterrània, fet pels alumnes del centre.

Agraïm molt la col·laboració de totes les famílies, mestres i familiars que van treballar amb entusiasme durant tot el matí, només amb la intenció de veure els somriure dels alumnes, que podran gaudir de totes aquestes millores.

Junts, avancem posant rumb a una educació millor!