Campanya de donació de sang a l’IE Mar Mediterrània

La campanya de donació de sang ja s’acosta…

El dimecres 20 d’abril de 16:00h a 20:00h al gimnàs del nostre l’Institut Escola.

La campanya de sang és un projecte interdisciplinar de centre en la qual participen els infants des de p3 fins als alumnes de 4t de la ESO. Cada etapa amb una tasca a realitzar. Enguany  celebrem la 3ra edició l’IE Mar Mediterrània la distribució del projecte ha estat la següent:

L’etapa d’Educació Infantil, han fet la decoració del gimnàs, els alumnes de l’etapa inicial, han dissenyat el dibuix que surt als cartells i flayer publicitaris i ajudaran a decorar l’entrada del gimnàs.

A l’etapa de cicle mitjà, han ideat l’eslogàn “COMPARTIM SANG, DONEM VIDA”, al mateix temps que han elaborat un  super detall (regalet) pels donants que se’ls donarà un cop finalitzin la seva donació.  Tancant l’etapa de de primària a cicle superior, s’encarregaran de dur a terme una representació teatral  de la campanya als alumnes d’infantil, aixì com de difondre la publicitat als mitjans de comunicació.

Pel que fa a l’etapa d’Educació Secundària (ESO), s’han encarregat de fer les cartes informatives a les famílies, elaborar la cançó, fer l’espot publicitari,ser presents a una xerrada per part d’una formadora del Banc de Sang, elaborar una enquesta que es realitzarà als donant  un cop finalitzin la seva donació, penjar cartells pel barri, repartir flayer al ciutadans,  i en el mateix dia de campanya acompanyar als donant en el procés ( des del carrer al gimnàs, donar enquesta inicial, refrigeri, enquest final, …)

des de l’Institut Escola Mar Mediterrània us convidem a participar en la campanya de donació sang, la qual forma part dels projectes que realitzem en el centre.

Diuen que “si salves una vida ets un heroi, però si en salves moltes ets donant”, així que no us ho penseu més: veniu a donar sang i regaleu vida!

La donació tindrà lloc el dia 20 d’abril de 16’00h a 20’00h al gimnàs del IE Mar Mediterrània (Passeig de Ramon Berenguer III, 130), però abans de venir recordeu que, per donar sang, cal que tingueu de 18 a 65 anys; heu de pesar 50 quilos o més i han d’haver transcorregut dos mesos des de la darrera vegada que vau donar sang. Tanmateix, no en podreu donar si esteu embarassades, si fa menys de quatre mesos que us heu fet un tatuatge o si esteu prenent antibiòtics. Si teniu algun tipus de malaltia, caldrà que ho consulteu amb l’equip tècnic. També us recordem que no és necessari venir en dejú.

Recordeu que per mesures de seguretat s’ha de reservar hora a l’aplicació https://donarsang.gencat.cat/es/quiero-donar/cita/recogida/poblacion/9759/mataro/20-04-2022/