Eleccions al Consell Escolar (Famílies de Alumnat)

El Departament d’Educació ha convocat eleccions per a la renovació parcial dels membres dels Consells Escolars dels centres docents públics de Catalunya.

I què és el Consell Escolar?

El Consell Escolar d’un centre és el principal òrgan de participació en el control i la gestió del centre. En ell hi són representats tots els sectors de la comunitat educativa: mestres, pares/mares/tutors legals, ajuntament ipersonal d’administració i serveis (PAS).

Com deiem, aquesta renovació té lloc cada 2 anys, i al nostre centre cal renovar:

• 2 membres del sector de mestres.
  • 2 membres del sector de pares i mares i tutors legalsd’alumnes
  • 1 representant d’alumnes.
  • 1 representant del PAS.

Quines són les seves principals funcions del Consell Escolar?

• Avaluar projectes i normes.
  • Avaluar la Programació general del Centre.
  • Conèixer les candidatures a la direcció i els seus projectes.
  • Participar a l’elecció del director/a.
  • Informar sobre l’admissió d’alumnes.
  • Proposar mesures que afavoreixin la convivència en el centre.
  • Establir criteris de participació del centre en activitats culturals, esportives i recreatives.
  • Analitzar i valorar el funcionament general del centre.

Poden ser candidats tots els pares i mares dels alumnes que presentin la seva candidatura a la Presidenta de la mesa (Directora del centre), en el termini establert. Si el nombre de candidats presentats és inferior a 3, tots els membres del sector pares són elegibles com a representants.

Poden votar tots els pares i mares i tutors legals que formin part del cens electoral que ha estat exposat al taulell intern de l’escola.
El dia de la votació (2 de novembre) heu de portar el DNI/NIE, el Passaport o el Permís de Residència.

El vot és personal, directe i secret. No s’admet la delegació de vot ni el vot per correu.