Reclamacions de notes avaluació extraordinària (25 de juny)

Benvolgudes famílies,
Us informem que el 25 de juny de 9:00 a 11:00 es podran realitzar les reclamacions de les notes de l’avaluació extraordinària. Ho haureu de fer a través del formulari i en l’horari establert. Només s’acceptaran reclamacions en el format i horari indicat.
Us adjuntem escrit amb la normativa de centre NOFC pel que fa a les reclamacions de notes.
formulari

 

8.2.3. Reclamacions per qualificacions finals d’ESO

Per a les qualificacions finals de curs, el centre estableix que les reclamacions es poden portar a terme el dia de l’entrega de notes en què el professorat estudiarà i resoldrà les possibles reclamacions. Si el/la alumne/a no està d’acord amb la resolució del professorat quant a les qualificacions de les matèries, podrà
reiterar la reclamació en un escrit adreçat al/la Director/a i presentat el mateix dia, dintre l’horari establert per aquest efecte. També podran adreçar directament al/la Director/a, en el mateix termini, reclamacions contra les decisions relatives a la promoció de curs o l’acreditació final d’etapa. Un cop presentada la reclamació al/la Director/a, se seguirà la tramitació següent:

a) Si la reclamació es refereix a la qualificació de matèries, el/la Director/a la traslladarà al Cap d’Àmbit o òrgan equivalent que correspongui, per tal que, en reunió convocada a tal fi, estudiï si la qualificació s’ha atorgat d’acord amb els criteris d’avaluació establerts i formuli la proposta pertinent. Si consta només d’un o dos
membres, l’òrgan s’ampliarà, fins a tres, amb el professorat que la direcció designi (entre el professorat d’altres matèries del mateix àmbit o entre els càrrecs directius). Les reclamacions formulades i la seva proposta raonada de resolució es faran constar en el llibre d’actes de l’àmbit o en el registre documental de
funció equivalent. Vista la proposta formulada per l’òrgan i l’acta de la sessió d’avaluació en què l’Equip Docent atorgà les qualificacions finals, la direcció podrà resoldre directament la reclamació, o bé convocar una nova reunió de l’Equip Docent. En aquest últim cas resoldrà en vista dels elements abans esmentats i de
la proposta que faci l’Equip Docent en la reunió extraordinària, les deliberacions del qual constaran en una
acta singular elaborada a tal efecte.

b) Si la reclamació es refereix a decisions sobre la promoció de curs o acreditació final de l’etapa, la direcció podrà resoldre directament la reclamació en vista de l’acta de la sessió d’avaluació en què l’Equip Docent atorgà les qualificacions finals, o bé convocar una nova reunió de l’Equip Docent. En aquest últim cas,
resoldrà en vista de l’acta de la sessió d’avaluació en què l’Equip Docent atorgà les qualificacions finals i de la proposta que formuli l’Equip Docent en la reunió extraordinària, les deliberacions del qual també constaran a l’acta elaborada a tal efecte. També tindrà en compte, si escau, la documentació generada en el cas que l’alumne/a hagués presentat prèviament recurs contra les qualificacions finals de les matèries, el procediment del qual ha quedat descrit a l’apartat a.

c) La resolució del/la Director/a es notificarà a l’interessat/da. En el cas que la reclamació sigui acceptada, es modificarà, en diligència signada pel/la Director/a, l’acta d’avaluació corresponent i la modificació es comunicarà a l’Equip Docent del grup.

d) Contra la resolució que el/la Director/a doni a la reclamació, l’alumne/a —o, si aquest és menor d’edat, el seupare, mare o tutors legals— podrà recórrer davant la Direcció dels Serveis en escrit del recurrent presentat per mitjà de la Direcció del centre, en el termini de cinc dies hàbils a comptar de l’endemà de la notificació de la resolució. Aquesta possibilitat s’haurà de fer constar en la notificació de resolució que el centre fa arribar a
l’interessat/da.

e) En el cas que l’interessat/da presenti recurs contra la resolució del centre, el/la Director/a el trametrà en els tres dies hàbils següents als Serveis Territorials juntament amb la documentació següent:
– Còpia de la reclamació adreçada al Director/a del centre.
– Còpia de l’acta final d’avaluació del grup a què pertany l’alumne/a.
– Còpia de l’acta de les reunions en què s’hagi analitzat la reclamació.
– Còpia de la resolució del/la Director/a del centre.
– Còpia de les qualificacions trimestrals i finals obtingudes per l’alumne/a al llarg de l’etapa.
– Qualsevol altra documentació que, per iniciativa del/la Director/a o a petició de l’interessat/da, es consideri pertinent adjuntar.

f) La Inspecció d’Educació elaborarà un informe que inclourà tant els aspectes procedimentals seguits en el tractament de la reclamació com el fons de la qüestió reclamada. Quan de l’informe i de la documentació se’n desprèn la conveniència de revisar la qualificació o el procediment d’avaluació, si la Direcció dels Serveis
Territorials ho considera necessari pot encarregar aquesta tasca a una comissió formada per un/a docent del centre que no hagi estat responsable directe de la qualificació objecte de reclamació, proposat pel/la Director/a del centre, un/a docent d’un altre centre i un/a inspector/a, proposats per la Inspecció d’Educació.
D’acord amb l’informe de la Inspecció i, si escau, de la comissió, la Direcció dels Serveis Territorials ho resoldrà definitivament, amb notificació a l’interessat/da, per mitjà de la Direcció del centre. En el cas que la reclamació sigui acceptada, es modificarà, en diligència signada pel/la Director/a , l’acta d’avaluació
corresponent i la modificació es comunicarà a l’Equip Docent del grup.

g) A fi que les tramitacions anteriors siguin factibles, cal que els docents mantinguin un registre de tots els elements que ha utilitzat per avaluar i cal que conservi en el centre els exàmens. Es procedirà de la següent forma:
– El/la docent lliurarà els exàmens i s’arxivaran degudament durant tot el curs escolar i, un cop tancades les actes del curs i després de resoldre’s totes les reclamacions, si n’hi hagués, es destruiran a partir del 30 d’octubre.
– La resta d’elements que hagin contribuït a l’avaluació continuada es podran retornar als/les alumnes, que els hauran de conservar fins a final de curs.