Connexió de 3r amb la Llar d’Infants

Des d’aquest curs, el grup de 3r de primària, treballa per a la comunitat, associant-se amb la Llar d’Infants i portant a terme diferents activitats de col·laboració durant tot el curs. La primera ha estat relacionada amb la música, amb la presentació d’instruments i cançons… Llegeix més»

L’horari de l’IE Barnola

Entrevista a Ricard López, director de l’Institut Escola Barnola d’Avinyó, realitzada el 23 d’octubre de 2019 durant la jornada “Posem l’educació a l’hora! Com fer possibles uns altres horaris escolars?” L’institut Escola Barnola té horari partit tant per a primària com per a secundària i… Llegeix més»

Xerrada alimentació

Divendres, 15 de novembre. La nutricionista , Cristina Isern, va impartir el taller per a famílies “eines per a una alimentació saludable des de petits” al menjador de l’IE Barnola, organitzada per les AMPA de La Llar d’Infants i l’IE Barnola i l’Ajuntament d’Avinyó. El… Llegeix més»

Destaquem: Escape room

1r d’ESO. El passat dimecres (6/11/19) vam fer un escape room sorpresa. Amb aquesta activitat començàvem el projecte jocs i joguines de l’àmbit cientificotecnològic.
Per qui no ho sàpiga, un escape room consisteix en que estàs tancat en un lloc, per exemple una habitació, i has… Llegeix més»

Sortida mitjans

Dilluns, 11 de novembre.  Els nens i nenes de primer, segon i tercer de primària vam anar d’excursió a Camadoca. Camadoca és un centre on cuiden els animals i quan ja estan curats, els deixen a la natura i si són irrecuperables, els cuiden tota… Llegeix més»

Xarxa Instituts Escola

Aquesta setmana, la direcció de l’Institut Escola ha participat en dues xarxes d’aprenentatge col·laboratiu amb diferents instituts escola. Dimecres a Granollers, vam participar en la XIEC (Xarxa d’Instituts Escola de Catalunya) i dijous a l’Institut Escola Marta Mata de Torelló, es va produir la Segona… Llegeix més»

3a. Jornada de treball sobre els IE

Dissabte, 9 de novembre. La Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya, amb la col·laboració de l’Associació de mestres Alexandre Galí de Terrassa, han realitzat la III Jornada de treball sobre Currículum i Instituts Escola. La direcció del centre ha participat explicant el currículum… Llegeix més»

Transformació educativa

Des dels Serveis Territorials de la Catalunya Central del Departament d’Educació, s’ha iniciat un Programa d’impuls a la innovació i transformació educativa, del qual l’institut escola en forma part. Si voleu saber més informació: Pla visita centres

Sortida Guixot de 8

Dijous, 6 de novembre. L’alumnat de 6è i 1r d’ESO, han visitat Guixot de 8, companyia de teatre que fa ús de la imaginació per crear jocs originals, de fabricació pròpia i construïts amb materials recuperats, primer, procedents del drapaire i, després, de les… Llegeix més»

Sortida petits

Dilluns, 5 de novembre. Els infants de 3, 4 i 5 anys, han gaudit de l’espai natural de la Selva de l’Aventura, realitzant l’activitat camina descalç, un sender on es combina el plaer i la satisfacció de sentir la natura als peus. Veure FOTOS

Castanyada

Dijous, dia 31 d’octubre. Hem celebrat la Castanyada a l’Institut Escola Barnola. L’horari de la festa ha estat el següent:
– A mig matí l’alumnat de 1r d’ESO ha explicat un conte i ha realitzat una activitat pel cicle dels petits. Mentrestant, els cicles dels mitjans… Llegeix més»

Sortida grans

El passat dilluns 28 d’octubre, l’alumnat de 4t, 5è i 6è van visitar a Barcelona, l’exposició Human Bodies. Els grups de grans estan portant a terme diferents projectes sobre el cos humà, per tant, la visita va ser una bona oportunitat per aprofundir en… Llegeix més»

Menjadora d’ocells

Divendres 25 d’octubre. El Josep Bujons, president del Grup Ecologista d’Avinyó, ens ha instal·lat una nova menjadora d’ocells al pati de l’escola. L’alumnat de 2n, serà el responsable de vetllar per la seva cura i posar el menjar pels ocells. Aquests mateixos alumnes han gaudit… Llegeix més»

Nius i espais d’aprenetatge

Els nius a petits i els espais d’aprenentatge a primària, són  propostes de relació i comunicació on  els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se i emocionar-se.
Aquest plantejament de treball  respon a la necessitat dels infants de jugar i relacionar-se. És una… Llegeix més»