Visita a les Terminals Químiques del Port de Barcelona

El passat 23 de març les prospectores dels SSTT del Baix Llobregat i Maresme-Vallès Oriental, vam acompanyar als tutors i tutores d’FP dual de la família de Química de diferents centres educatius a visitar una de les Terminals Portuàries de recepció, emmagatzematge, manipulació i expedició de granels líquids destinats al sector de l’energia, química i alimentació del Port de Barcelona, concretament l’empresa visitada, DECAL, tracta amb carburants i combustibles de l’automoció, productes químics, lubricants i altres derivats del petroli, així com amb biocarburants, biocombustibles i olis, greixos i matèries primeres residuals, destinades tant a la fabricació dels biocarburants com als relacionats amb la indústria alimentària.

El Grup de Treball de Formació i Ocupació del Consell Rector de la Comunitat Portuària, dins el Projecte de Captació de Talent per les Terminals de Granels, és un dels propulsors d’aquesta visita.  Volem agrair a l’Escola Europea la implicació en el projecte i les facilitats per poder dur a terme el Programa de la Jornada.

DECAL, es va encarregar de mostrar les seves instal·lacions per tal de fer palès les tasques que l’alumnat de dual duria a terme a la seva planta. S’ha de dir, que tant l’empresa com les associades que hi ha dins del grup de ATliq (Associació de Terminals de Líquids) tenen com a objectiu incorporar alumnat de l’FP dual a les diferents empreses del Port amb la previsió de poder cobrir el relleu generacional, tot captant el talent dels i de les estudiants de formació professional a Catalunya.

Agrair també la participació en aquesta sortida a l’INS Baix Montseny (Sant Celoni), INS Mollet del Vallès (Mollet del Vallès), Escola Sant Gervasi Cooperativa (Mollet del Vallès) i Institut Miquel Martí i Pol (Cornellà de Llobregat) perquè gràcies a ells l’alumnat podrà conèixer aquest projecte i animar-los a presentar la seva candidatura per a cobrir les places que s’oferten.