Jornada FP dual a l’institut Pere Alsius i Torrent (Banyoles)

El dimarts 24 d’octubre va tenir lloc la jornada d’FP dual a l’institut Pere Alsius i Torrent (Banyoles), adreçada a l’alumnat del Cicle Formatiu de  Grau Mitjà Guia en el medi Natural i de Temps de Lleure (AE10) i dels Cicles formatius de grau superior d’Ensenyament i animació socioesportiva (AEA0) i el de Condicionament físic (AEB0).

La benvinguda a la jornada va anar a càrrec de la Directora del centre, Isabel Feliu, que va explicar els projectes de Formació Professional dual que  des de fa uns cursos es desenvolupen al centre, i es van donar a conèixer les empreses i alumnes que estan cursant la dual actualment.

Seguidament va intervenir la prospectora d’FP , Úrsula Heredia, qui ens va fer una presentació general del que són les estades a les empreses, fent esment de les dues modalitats actuals: FCT i dual, posant en valor la importància de la dual en la formació dels professionals del futur i la millora del seu currículum.

A continuació, i després de visualitzar el vídeo de cadascun dels cicles de la família d’activitats físiques i esportives, van intervenir els alumnes Albert Sánchez (AE10), Marc Espinosa (AEA0) i Éric Ortega (AEB0) que van explicar amb molt d’entusiasme la seva experiència dual i animant als alumnes de 1r a realitzar-la.

Per a concloure la jornada va prendre la paraula la Clàudia Juncà, directora esportiva del Gimnàs Tríops, amb el qual l’institut té conveni dual. Va insistir en la necessitat que els alumnes i les alumnes es formin en un entorn laboral i que la formació dual és una molt bona opció de present i de futur.

Moltes gràcies a professorat, alumnes i empreses.