Projecte: La Festa Major!

El projecte interdisciplinari d’aquest curs ha estat “La festa major”. Tota l’escola hem estat treballant aquest tema de manera conjunta i globalitzada.
Els més petits han descobert la festa major i han diferenciat els tres nuclis de Calafell, les seves festivitats, les seves peculiaritats i trets distintius. També han conegut els gegants, els capgrossos i els balls populars del nostre poble.
A partir de 3r, els alumnes han estat elaborant un pla de treball amb el qual han après aspectes de les festes majors de Calafell i algunes festivitats de Catalunya.
Aquest treball ha estat desenvolupat al llarg de dues setmanes amb diferents agrupaments i diferents tipologies d’activitats. En algunes estones han treballat, colze a colze, amb companyes i companys d’altres edats.
A l’aula han treballat de forma individual, en parella i en petit grup per tal de resoldre tasques plantejades des dels diferents àmbits que treballem a l’escola: artístic, lingüístic, matemàtic…
A l’escola hem participat al concurs del disseny de la samarreta de les festes majors 2020, organitzat pels Esgangalats.
També hem rebut la visita del Ball de Gitanes, dels Capgrossos, del Ball de Bastons, de les Tirantinaires (de Calafell) i dels Nens del Vendrell (castellers). D’aquesta manera els nens i nenes han pogut conèixer i experimentar la festa major de primera mà.
Per concloure el projecte de manera festiva, hem elaborat un enreixat de xocolata amb pasta de full (postres típiques de fires i festivitats) a les aules i l’hem pogut degustar.
Aprofitant el tema del projecte, el Carnaval d’aquest any serà una mostra d’elements festius d’una festa major. Us hi esperem!