Atenció a l’alumnat sord

L’escola Vilamar és un centre públic, amb un programa específic d’audició i llenguatge en modalitat oral. L’objectiu d’aquest programa és la inclusió de l’alumnat sord per assolir les competències bàsiques amb igualtat d’oportunitats.

El centre disposa d’un Suport Intensiu a l’Audició i Llenguatge (SIAL), també es realitza un treball i seguiment per part del CREDA. Es realitza així una resposta educativa que s’ajusta a les necessitats de l’alumnat amb sordesa. Per donar aquesta resposta educativa, es realitza una coordinació i planificació setmanal amb les tutores, la logopeda del CREDA i el mestre d’audició i llenguatge.

Els avantatges de l’alumnat sord com per la resta d’alumnat:

• Millora l’autoconcepte de l’alumnat sord.
  • Més experiència i formació al professorat del centre.
  • Afavoreix la relació entre les famílies dels alumnes sords.
  • Millora la coordinació entre els professionals i facilita l’organització de l’atenció.
  • Possibilita l’atenció en grup, a més de l’atenció individual.

ADRECES D’INTERÈS

• ACAPPS. Associació Catalana per a la Promoció de les persones Sordes
  • FIAPAS. Confederación Española de Padres y Amigos de los Sordos
  • AICE. Asociación de Implantados Cocleares de España

Per a les famílies – Guia per detectar la sordera del teu fill/a.

(…) He fet aquest llibre perquè voldria que coneguéssiu com se sent una mare quan li diuen que el seu fill és sord. Penso que aquest llibre obre una porta a l’esperança, tranquil·litza, dona camins, és optimista i a la vegada realista i pot ser de gran ajuda a moltes famílies desorientades i desmoralitzades com ho era la nostra. En Marcel, el meu fill de 4 anys, també té una sordesa profunda. Vaig descobrir, per sort, que tot ha canviat molt. Amb els audiòfons i treballant amb logopedes ha fet una millora espectacular. Porta audiòfons digitals, parla i l’estan ensenyant a escoltar amb molt bons resultats, està aprenent a sentir i a parlar. (…)

Marta Capdevila i Planta

Descarrega el llibre complet