ELECCIONS CONSELL ESCOLAR

Com ja sabreu, durant el curs passat s’havien de celebrar les eleccions per la renovació dels membres dels Consells Escolars i es van ajornar per les restriccions degudes a la pandèmia.

L’ajornament ha finalitzat amb la Resolució EDU/3043/2021, de 6 d’octubre, per la qual s’estableix el calendari i el règim del procés electoral per renovar els membres dels consells escolars dels centres públics i privats sostinguts amb fons públics. El Departament ha iniciat el procés bianual de renovació dels consells escolars i, per aquest motiu, es convoquen  les eleccions per elegir  els  representants  del sector pares al consell escolar del centre.

Les reunions del Consell escolar són una per trimestre i dues més cada curs a inici i final. En el cas de la nostra escola hi ha quatre representants de pares i mares que són elegits per votació durant el primer trimestre del curs escolar. Cada dos anys se’n renova la meitat dels membres. Enguany cal renovar-ne 2, que seran elegits  per un període de quatre anys.

La funció principal del consell escolar és participar en la presa de decisions en relació amb aquells temes importants per al funcionament i l’organització del centre: el projecte educatiu, la programació general, la gestió econòmica, etc.

El consell escolar de la nostra escola quedarà integrat per les següents persones:

1.  El director, que el presideix.
  2.  La cap d’estudis.
  3.  1 representant de l’ajuntament.
  4.  1 representant del PAS (personal d’administració i serveis)
  5.  4 representants del professorat elegits  pel claustre.
  6.  4 representants dels pares i mares o tutors, elegits respectivament per ells i entre ells.
  7.  1 representant de l’AMPA.
  8.  La secretària del centre, que exerceix de secretaria del consell amb veu, però sense vot.

En les eleccions dels representants del sector pares/mares, poden ser candidats tots els pares/mares o tutors legals que figurin en el cens exposat al centre. Com a mínim s’han de presentar dos candidats i cada membre del cens pot votar-ne a 2. Seran elegits els que hagin obtingut més votació.

Les persones que vulgueu ser candidats haureu de comunicar-ho a la direcció del centre i omplir el model per a presentar la vostra candidatura a la direcció del centre dins del termini establert al calendari.

Si el nombre de vacants és superior al nombre de candidatures, totes les persones membres del cens de pares/mares són elegibles com a representants del seu sector en el consell escolar.