Tret de sortida a l’espai ‘Consulta Oberta’ del programa ‘Salut i Escola’

• Tots els divendres, d’11 a 12:30 hores, l’alumnat de secundària del centre pot traslladar consultes i dubtes de manera totalment personal i confidencial a una professional d’infermeria.

La Consulta Oberta és un espai d’atenció directa i de consulta adreçat a adolescents que s’ofereix dins de l’IE Els Tres Pins, tal com es fa en l’àmplia majoria de centres de Catalunya, amb un/a professional d’infermeria del Programa Salut i Escola (PSiE) que es desplaça des del centre d’atenció primària de salut.

La funció d’aquest/a professional d’infermeria és resoldre dubtes de salut, detectar problemes físics, psicològics o socials, sense entrar en diagnòstics ni tractaments, realitzar escolta activa, detectar senyals d’alarma, facilitar eines al jovent per identificar els problemes i acompanyar-los o derivar-los en l’orientació cap a l’atenció dins del Sistema Sanitari.

Els alumnes hi poden accedir de manera espontània o derivats pel professor, tutor o famílies, amb garanties de privacitat i confidencialitat. De moment, les primeres sessions constaten l’èxit d’aquesta iniciativa i evidencien la necessitat de disposar d’un espai d’aquestes característiques per tal que els i les joves exposin els seus dubtes.

Quan es poden fer les visites?
Cada divendres, d’11 a 12:30 hores, amb la infermera Sandra Reyes.

El programa Salut i Escola

Salut i Escola és un programa transversal entre el Departament de Salut i el Departament d’Educació que promou la col·laboració dels centres educatius i els serveis de salut comunitària arreu del territori per millorar la salut dels adolescents mitjançant accions de promoció de la salut, de prevenció de situacions de risc i d’atenció precoç per als problemes relacionats amb la salut mental, la salut afectiva i sexual, el consum de drogues, alcohol i tabac.

Consulta el tríptic informatiu de l’Espai ‘Consulta Oberta’

Imatge del dia en què la infermera va informar l’alumnat de la possibilitat de disposar d’aquest espai.