Teatre i debat a 2n d’ESO per reflexionar entorn de l’assetjament

• La Cia. TeDEBAT, impulsada per la Fundació AC Granollers, va proposar el dimarts 24 de gener l’espectacle ‘Selecció natural’.

Continuen les xerrades en una etapa tan complexa i bonica com l’adolescència. En aquesta ocasió, en una sessió que va combinar teatre i debat a càrrec de la Cia. TeDEBAT, l’espectacle ‘Selecció natural’ va permetre aprofundir sobre l’assetjament en l’àmbit escolar, un tema present i escabrós que cal abordar i aplacar des de tota la comunitat educativa.

En una activitat que va parlar de relacions violentes, diferències i desigualtats, l’espectacle va plantejar la temàtica d’una forma directa i propera, a través d’un monòleg que interpel·la els/les adolescents d’una forma colpidora que permet reflexionar sobre les causes, motivacions i conseqüències de les violències en el context escolar.

Aquesta sessió reflexiva va esdevenir una oportunitat per plantejar la temàtica de l’assetjament a l’aula d’una forma ben especial, ja que el va presentar a través d’un cas actual i proper. A partir d’un monòleg en primera persona, l’alumnat es va poder sentir identificat i interpel·lat pels personatges.