L’alumnat de 5è participa en la VI Edició del concurs CientífiKs en Joc

• En cooperació amb una investigadora catalana en actiu, els nois i les noies dissenyen un videojoc per prendre consciència entorn de la pobresa energètica.

L’alumnat de 5è es va inscriure el mes de setembre a la VI Edició del concurs CientífiKs en Joc. Es tracta d’un programa educatiu virtual del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya que consisteix a escollir una científica catalana en actiu amb l’objectiu de tractar la recerca en temes de l’energia des de diverses perspectives, de la mà d’aquesta investigadora escollida.

Durant aquest curs, les escoles participants, entre elles l’IE Els Tres Pins, aprofundeix en l’elaboració d’alguna mesura per la millora del medi ambient. Entre ambdues parts -alumnes i investigadora- inventen i dissenyen un videojoc a través de la problemàtica que es treballa. En el nostre cas, vam escollir l’Elisenda Jove, que la seva tasca és minvar o erradicar diferents situacions de pobresa energètica. Els nois i les noies de 5è de Primària, en col·laboració amb la investigadora, hem plantejat quatre escenaris partint del nostre poble:

• El primer escenari és l’escola bressol: hem observat que volem millorar l’estalvi energètic i volem instal·lar plaques solars per a un autoconsum més sostenible.
  • El segon escenari és l’IE Els Tres Pins: hem analitzat com podem millorar l’estalvi energètic i hem creat la figura de l’ecodelegat a totes les aules. Aquestes persones seran les encarregades de vigilar que sempre tanquem els llums, ordinadors, pantalles, estalvi de calefacció, etc.
  • El tercer escenari és una família monoparental que es troba en situació econòmica molt desfavorable i no pot tenir una bona qualitat de confort a casa seva. No posen calefacció ni dutxa amb aigua calenta. La solució que proposem és reclamar una ajuda econòmica i gestionar que els hi concedeixin.
  • El quart escenari és una parella d’avis que viuen en una casa antiga i poc sostenible. A més a més, l’àvia necessita estar connectada 24 hores en una màquina per respirar. Després de la visita de la investigadora, se sol·licita una ajuda econòmica per rehabilitar la casa i una subvenció.

Per a més informació de la VI Edició del concurs CientífiKs en Joc, podeu visitar el web https://cientificsenjoc.cat.