Projecte d’emprenedoria de 6è: “CREEM UNA EMPRESA”

Aquest trimestre els alumnes de 6è hem realitzat un projecte de creació d’empresa amb l’objectiu de convertir-nos en petits empresaris i poder conèixer com funciona una empresa.

L’empresa que hem creat s’anomena ASTROBOOKS i es dedica al disseny i l’elaboració de portades de material de papereria com agendes, llibretes i carpetes.

A l’inici del projecte ens vam reunir tots per crear el nom de l’empresa i elaborar els estatuts de la nostra empresa. A continuació ens vam dividir en cinc departaments (gestió i administració, disseny, comerç i finances, producció, i màrqueting), els quals estaven formats pel cap de departament i l’equip de treball. Cada alumne va escollir el departament on volia treballar tenint en compte els seus punts forts i les seves qualitats.

Cada departament tenia unes funcions i s’ocupava d’unes tasques, tot i que en molts moments ens hem coordinat i ajudat uns amb els altres per poder tirar endavant el projecte i obtenir el producte final.

El departament de gestió i administració ha realitzat tots els documents oficials de l’empresa (organigrama, fitxa tècnica, actes, sol·licitud de NIF, alta i baixa empresarial…); el departament de disseny ha creat el logotip de l’empresa, ha realitzat els esbossos de totes les portades i un cartell publicitari amb tots els models; el departament de comerç i finances s’ha ocupat de la comanda de material, les factures de venda, la previsió i el balanç global financer; el departament de producció ha elaborat models de les portades a partir de materials variats; i el departament de màrqueting ha fet un estudi de mercat a partir d’enquestes i ha creat un catàleg amb imatges, preus i descripcions de tots els models presentats.

Han estat dies intensos i ens hem esforçat de valent per obtenir un bon producte!

Estem satisfets de la feina feta, amb el treball d’equip realitzat i valorem l’experiència molt positiva, ja que ens ha encantat participar en el projecte, treballar per diferents departaments i hem après molt sobre les activitats empresarials.

Classe dels ASTROREPTES de 6è