Missió Alba

Els alumnes de 6è, hem iniciat un nou projecte de ciències. Des del Sincrotró Alba, ens proposen diferents experiments relacionats amb la matèria, la força, l’energia i la llum. Hi col·laboren més de 300 escoles de tota Espanya. La missió consta de quatre laboratoris que hem d’anar superant durant el curs.

Hem començat amb el primer laboratori: El misteri de les espelmes que s’apaguen soles.

Vam anar al laboratori de l’escola i vam treballat amb un àcid (vinagre) i una base (bicarbonat de sodi). Ho vam barrejar i amb la reacció va sortir un gas (diòxid de carboni) que va inflar un globus. Llavors vam buidar el gas en un vas de precipitats i després sobre la flama de les espelmes i… es van apagar!

Ens ha encantat fer aquest primer experiment i estem molt entusiasmats!

J.D. i D.C. (6èA)