L’IE Els Tres Pins celebra el Dia Escolar de la No-violència i la Pau

• Alumnes i docents reivindiquen aquest dilluns 30 de gener la necessitat de construir un món sense violència.

El Dia Escolar de la No-violència i la Pau té lloc el 30 de gener… I se celebra cada dia! Sent conscients que cal reivindicar els valors associats a la pau i la no-violència de manera diària i constant, l’IE Els Tres Pins ha volgut commemorar aquesta jornada amb diversos actes de sensibilització, compromís i conscienciació social.

En primer lloc, l’alumnat d’Educació Infantil i Educació Primària han compartit espais i proposta lúdica durant les primeres hores del dia. I és que padrins i fillols han dut a terme una pintada de mandales per decorar l’arbre de la pau en una sessió en què l’alumnat més gran ha acompanyat i ajudat els infants més petits en la realització de les peces creatives.

Paral·lelament, l’alumnat i el professorat nouvingut, inclosos també els infants d’I3, han continuat la pintada de mans al mural de l’entrada perquè tothom hi pogués deixar la seva empremta, seguint així una iniciativa de cursos anteriors. Després de descansar a l’hora del pati, tot l’alumnat del centre, inclosos també els nois i les noies d’Educació Secundària (ESO), ha cantat la cançó ‘Imagine’ de John Lennon.

Per finalitzar l’acte, el jovent de 3r d’ESO havia de llegir un manifest propi per commemorar el Dia Escolar de la No-Violència i la Pau, però els nois i les noies, en un gest reivindicatiu i de presa de consciència col·lectiva, s’han negat a escriure’l i han realitzat una performance amb un fort missatge crític. D’aquesta manera, han volgut fer èmfasi en el fet que cal reivindicar la pau i la no-violència de manera diària i en cada petita acció quotidiana, i no només en un dia assenyalat al calendari.