L’alumnat de 1r d’ESO resol infinits dubtes entorn de la sexualitat

• Aquest dijous 26 de gener, els nois i les noies tutoritzats per l’Anna Gallardo i en Carles Ripol van participar en un taller molt interessant organitzat per la Cooperativa Candela.

Sovint és complicat parlar de sexualitat, les vergonyes, els nervis, les pors i els complexos no ens deixen compartir obertament els
nostres dubtes i gaudir d’un bon aprenentatge d’aquesta dimensió tan rica i complexa com és la sexualitat humana. En un taller organitzat el dijous 26 de gener, l’alumnat de 1r d’ESO va abordar la socialització de gènere i els rols sexuals, els mites i falses creences associades a la sexualitat i la identitat de gènere i les preferències sexuals per potenciar una vivència alliberadora de la sexualitat i les relacions afectives. Alhora, a més, els joves van tractar els aspectes biològics i psicològics de la sexualitat, com el coneixement del propi cos, l’autoestima, el desig i el plaer.

Tot generant un ambient de confiança i respecte on els nois i les noies poguessin sentir-se lliures per parlar, preguntar i compartir, els objectius de la sessió van ser els següents:

• Apropar-se a un concepte de sexualitat integral i integrador.
  • Compartir experiències, dubtes i curiositats sobre la nostra sexualitat.
  • Desnaturalitzar els rols sexuals apresos durant la socialització de gènere.
  • Qüestionar els mites i falses creences associades a la sexualitat i les diferents preferències sexuals.
  • Conèixer els nostres cossos, desitjos i límits.
  • Conèixer com prevenir el contagi de l’VIH i ITS, així com recursos d’atenció.
  • Conèixer en profunditat els pros i contres dels diferents mètodes anticonceptius.
  • Explorar una vivència alliberadora de la sexualitat i les relacions afectives.

Des de la Cooperativa Candela van utilitzar la tècnica del taller com a metodologia participativa per crear un espai educatiu d’intercanvi i aprenentatge col·lectiu. Per a més informació sobre les xerrades que ofereix la Cooperativa, podeu visitar el web https://candela.cat/inici.