L’Aula d’Acollida proposa el mural de totes les llengües del centre!

• L’alumnat nouvingut de l’IE Els Tres Pins realitza una tasca cooperativa per evidenciar la diversitat lingüística del centre.

Aquest dimarts 21 de febrer se celebrava el Dia Internacional de les Llengües Maternes. Per aquest motiu, l’alumnat de l’Aula d’Acollida ha elaborat un mural amb totes les llengües que parlen habitualment a casa els infants i joves de l’IE Els Tres Pins, evidenciant així la diversitat existent al centre educatiu vallromaní.

Fent una tasca prèvia de documentació i passant per totes les classes per esbrinar les llengües maternes de l’alumnat, al final s’han pogut comptar un total de 12 llengües diferents. A més, els infants i joves de l’Aula d’Acollida han creat uns codis QR amb un llistat de noms de cantants i grups de música que interpreten cançons en cadascuna d’aquestes llengües.

El servei d’Aula d’Acollida a l’IE Els Tres Pins
Tal com recull el Departament d’Educació, l’aula d’acollida és un mètode educatiu per a donar resposta a les necessitats de l’alumnat nouvingut. Aquesta eina facilita l’atenció personalitzada i adequada per a aquest tipus d’alumnat. Aquesta estructura organitzativa garanteix l’adquisició d’una competència lingüística per part de l’alumnat, i ofereix un currículum adaptat per tal que aquest es vagi integrant a les aules ordinàries, vetllant, també, per les seves necessitats emocionals i personals.